Twee keer ingecheckt?

• 22 augustus 2014
  • 8 reacties
  • 1310 Bekeken

Hallo,

Gisteren heb ik ingecheckt op Rotterdam Centraal, maar bij het perron aangekomen, bleek dat mijn trein niet reed. Ik ben toen een uur ergens wat gaan drinken (zonder uit te checken met het idee daarna gewoon door te lopen naar het perron). Uit automatisme heb ik echter toen ik terug was op het station opnieuw ingecheckt. Nu blijkt dat er twee keer geld is afgeschreven gisteren en in mijnNs.nl staat dat ik niet ben uitgecheckt. Mijn NS geeft een foutmelding als ik bij vergeten in/uit te checken twee keer Rotterdam Centraal invul. Hoe dit op te lossen?

8 reacties

Als u de OV-chipkaartzone verlaat, bent u verplicht om weer uit te checken. Bovendien moet u na het inchecken binnen een half uur aan de reis beginnen, dus zelfs als u na het uur niet opnieuw had ingecheckt en was gaan reizen, was uw vervoerbewijs waarschijnlijk ongeldig geweest, tenzij u gebruikmaakte van de allereerste (alternatieve) reismogelijkheid naar uw eindbestemming na het moment van inchecken.
U kunt hierover het beste telefonisch contact opnemen met de Klantenservice (030 751 51 55) of even afwachten tot een moderator van dit forum contact met u zoekt teneinde e.e.a. op te lossen.
Beste Kristenw, Welkom op het NS Serviceforum. Spijtig om te lezen dat er iets is misgegaan met het in- en uitchecken. Ik wil je graag helpen om je reis te corrigeren. Kan je mijn een priv├ębericht sturen met daarin je NAW-gegevens, geboortedatum, OV-Chipkaartnr. en OVChipkaartnr.? Dan help ik je graag.

De reactie van Pe_Pe is overigens juist. Lees hier meer over de 30 minuten-regeling: https://forum.ns.nl/abonnementen-2/30-minuten-regel-2550

Ik heb je topic verplaatst naar 'OV-Chipkaart' om de vindbaarheid van dit topic te vergroten.
Maar die 30 min regel geldt niet als je trein niet rijdt neem ik aan. Dan mag je ook een latere trein nemen, anders ben je verplicht een langzamere trein te nemen....
Je kunt binnen een uur weer uit- en inchecken om een latere trein te kunnen nemen.
Maar dat is toch niet verplicht neem ik aan, alleen als je het station weer verlaat.
Ook als je in de tussentijd een of meer (alternatieve) reismogelijkheden niet gebruikt en vervolgens na meer dan een half uur toch op pad gaat met een trein die volgens planning ook na dat halve uur had moeten vertrekken.
Lijkt me raar, want dat betekent dat je bij sommige stations 20 min heen en weer moet lopen om opnieuw in te checken. waardoor je je trein weer kan missen.. Alternatieve reismogelijkheid is in de praktijk vaak een veel langzamere sprinter.

Reageer