beantwoord

tweede persoonlijke ov chip kaart

  • 21 september 2017
  • 3 reacties
  • 829 Bekeken

Op de website van de ns , staat keurig bij de ov kaart duplicaat aanvragen, en dat kan dan alleen als je het ov chipkaart nummer belt. Die vervolgens zeggen dat het absoluut niet mogelijk is en dat ze niks te maken hebben met de ns.??
Ik wil graag twee extra kaarten voor mijn zoontje 1 om aan zijn oma te geven en 1 voor zijn vader zodat ieder een eigen kaart voor hem heeft met de kinderkorting erop. Hoe doe ik dit??
icon

Beste antwoord door Henk_NL 21 september 2017, 14:26

De OV-chipkaart is inderdaad bedacht zoals Thom het omschrijft, één kaart voor uw zoon is in principe voldoende om te mogen reizen.

Wanneer een duplicaat van een kaart wordt aangevraagd, wordt de originele kaart geblokkeerd. Deze optie is beschikbaar om een vervangende kaart aan te vragen wanneer het origineel bijvoorbeeld defect of kwijt is, zonder dat het saldo en reisproducten handmatig overgezet moeten worden.

In de huidige (technische) opzet van het OV-chipkaartsysteem is het onmogelijk om twee gelijke kaarten te hebben. De enige 'workaround' wanneer er echt behoefte is aan meerdere kaarten is door twee nieuwe, persoonlijke kaarten te bestellen en het abonnement daarop te activeren. In het geval van Kids Vrij is die optie financieel niet erg schokkend natuurlijk, maar let wel goed op bij het gebruiken van andere reisproducten of bijvoorbeeld wanneer er saldo op een van de kaarten wordt gezet. Dat is dus niet beschikbaar op de andere kaarten!

Maar nogmaals, zolang het werkbaar is, is één kaart op naam van uw zoon afdoende om te kunnen en mogen reizen, ongeacht de begeleider, zolang maar aan de voorwaarden van het abonnement wordt voldaan.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Een abonnement met Kidsvrij is een persoonlijke kaart van uw zoontje en hoort bij het kind. Dus niet bij oma of zijn vader. Uw kind mag met iedere volwassene gratis meereizen met zijn eigen kaart. Meerdere kaarten zijn niet nodig.

Voor een nadere toelichting, zie hieronder het bericht van Henk_NL.
De OV-chipkaart is inderdaad bedacht zoals Thom het omschrijft, één kaart voor uw zoon is in principe voldoende om te mogen reizen.

Wanneer een duplicaat van een kaart wordt aangevraagd, wordt de originele kaart geblokkeerd. Deze optie is beschikbaar om een vervangende kaart aan te vragen wanneer het origineel bijvoorbeeld defect of kwijt is, zonder dat het saldo en reisproducten handmatig overgezet moeten worden.

In de huidige (technische) opzet van het OV-chipkaartsysteem is het onmogelijk om twee gelijke kaarten te hebben. De enige 'workaround' wanneer er echt behoefte is aan meerdere kaarten is door twee nieuwe, persoonlijke kaarten te bestellen en het abonnement daarop te activeren. In het geval van Kids Vrij is die optie financieel niet erg schokkend natuurlijk, maar let wel goed op bij het gebruiken van andere reisproducten of bijvoorbeeld wanneer er saldo op een van de kaarten wordt gezet. Dat is dus niet beschikbaar op de andere kaarten!

Maar nogmaals, zolang het werkbaar is, is één kaart op naam van uw zoon afdoende om te kunnen en mogen reizen, ongeacht de begeleider, zolang maar aan de voorwaarden van het abonnement wordt voldaan.
Hallo maris247. Welkom op het NS Serviceforum!

Ik zie dat de bovenstaande forumleden jouw vraag al correct hebben beantwoord. Bedankt daarvoor 🙂

Reageer