beantwoord

Uit checken vergeten NS station.

Ik heb op 14 april 2018 om 20:55:22 op Utrecht Centraal ingecheckt met mijn OV chip kaart. Maar ben vergeten uit te checken op het NS station Utrecht Zuilen. Er is door de NS 20 euro afgeschreven van mijn OV chipkaart.
Ik heb me vervolgens aangemeld bij NS extra op 24 april 2018 omdat ik inmiddels er achter was dat ik vergeten was uit checken op Zuilen. NS Extra geeft mij een signaal als ik het weer mocht vergeten,
Van NS extra kreeg ik vervolgens op 24 april een melding dat ik waarschijnlijk ben vergeten uit te checken op 14 april 2018. Ik heb dit gecheckt op MIJNNS bij reishistorie en inderdaad daar staat vergeten uit te checken.
In het bericht van NS extra staat een link om restitutie te vragen van het teveel afgeschreven.
Dat heb ik gedaan en opgegeven wat mj gevraagd werd aan gegevens. Vervolgens kreeg ik op die website een melding dat ik recht had op 20 euro min de rit prijs 2,30 euro = 17,70. Ik kon dat op een willekeurig NS kaart apparaat terug op mijn OV chipkaart laten zetten.
Ik denk mooi geregeld en handig ook.
Maarrrrrr ik krijg ook daarna op 24 april 2018 een email van de NSONLINE dat mijn verzoek/claim is afgewezen.

"U heeft bij ons een aanvraag ingediend voor restitutie van te veel betaald instaptarief na een vergeten check in/uit. Op basis van de door u opgegeven gegevens hebben wij de onderstaande volledige reis in onze administratie gevonden. Omdat er derhalve geen sprake is van een ontbrekende check in/uit, kunnen wij niet ingaan op uw verzoek tot restitutie."

Maar is helemaal geen volledige reis gemaakt wat ik heb niet uitgecheckt. Ook in mijn reishistorie staat ook nu nog steeds met rood "niet in- of uitgecheckt"
Ja ik heb de reis "volledig" gemaakt omdat dat bij mijn claim gevraagd werd om het uitcheck station (Zuilen) op te geven. Logisch wat dan kan het rit bedrag berekend worden.
Gisteravond heb ik bij een NS kaart automaat gekeken of er restitutie aanwezig was, niet dus.
Ik wil graag opheldering van de NS waar mijn 17,70 blijft
icon

Beste antwoord door metheny 27 april 2018, 10:08

Antwoord NS

Dag Ed,

Ik heb bij deze alles nagekeken en ook de €17,70 naar je overgemaakt. Die ontvang je dan binnen 30 dagen op je rekening. Mijn excuses voor de onhandigheid van ons systeem. Mocht het ooit weer gebeuren, dan hoop ik ook dat het meteen goed gaat. Kan ik dan verder nog iets voor je doen?

Groetjes, Rueben

Topic hiermee gesloten

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Je zou misschien ook nog even kunnen proberen te bellen naar ns klantenservice 030-7515155 en dan optie 3.
Dan vertel je daar even je verhaal en dan zou het kunnen dat ze je claim alsnog goedkeuren.
Bedankt voor de tip. Heb al via facebook contact gezocht
Reputatie 7
Bedankt voor de tip. Heb al via facebook contact gezocht

Aaah oke.👍🏽
Antwoord NS

Dag Ed,

Ik heb bij deze alles nagekeken en ook de €17,70 naar je overgemaakt. Die ontvang je dan binnen 30 dagen op je rekening. Mijn excuses voor de onhandigheid van ons systeem. Mocht het ooit weer gebeuren, dan hoop ik ook dat het meteen goed gaat. Kan ik dan verder nog iets voor je doen?

Groetjes, Rueben

Topic hiermee gesloten
Welkom op het forum metheny!, fijn om te lezen dat je inmiddels al via Facebook geholpen bent!
Welkom op het forum metheny!, fijn om te lezen dat je inmiddels al via Facebook geholpen bent!
Het lijkt erop dat TS €17,70 krijgt overgemaakt op zijn bankrekening én dat er voor TS
€17,70 klaar staat in de automaat om als tegoed te laden op zijn OV-Chipkaart.

Dat noem ik nou nog eens een goede service van de NS voor een vergeten uitcheck 😉
TS?
TS?
TS = Topic Starter = 1e poster van dit draadje = metheny ;)
Ok ik snap, maar het was m.i. handiger geweest om gewoon Metheny te schrijven i.p.v. TS
Krijg trouwens niet twee keer iets terug, als je mijn verhaal goed gelezen zou hebben. Want er staat niets klaar voor mij aan teruggaaf op de kaart automaat.
Als je via www.uitcheckgemist.nl aangeeft dat je vergeten was om uit te checken,
krijg je het verschil tussen het ingecheckte bedrag en de prijs van je reis binnen een uur terug
via een kaartjesautomaat of gele OV zuil op je OV-Chipkaart. Melding: Er staat een product klaar
Ja dat klopt normaal gezien. Maar dus niet in mijn geval.

Reageer