beantwoord

uitcheck na uur wachten 10 euro eraf

  • 17 januari 2017
  • 4 reacties
  • 133 Bekeken

Na een uur wachten op Alkmaar ben ik weer naar huis gegaan. Bij uitchecken werd een tientje afgeboekt. Hoe krijg ik dat terug?
icon

Beste antwoord door Slidestops 17 januari 2017, 12:12

Het makkelijkst is even bellen met 030-7515155 en houd je kaart bij de hand. Doe dat morgen eventjes, dan zijn alle gegevens beschikbaar online voor de klantenservice.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Het makkelijkst is even bellen met 030-7515155 en houd je kaart bij de hand. Doe dat morgen eventjes, dan zijn alle gegevens beschikbaar online voor de klantenservice.
Het makkelijkst is even bellen met 030-7515155 en houd je kaart bij de hand. Doe dat morgen eventjes, dan zijn alle gegevens beschikbaar online voor de klantenservice.

oh dank, ik net maar geld terug bij vertraging gedaan L;opt niet helemaal, maar bij een uur krijg je toch alles terug.
Reputatie 7
oh dank, ik net maar geld terug bij vertraging gedaan L;opt niet helemaal, maar bij een uur krijg je toch alles terug.
Ja en Nee. Bij een uur vertraging krijg je inderdaad alles terug, van een enkele reis. Maar hiervoor moet je daadwerkelijk gereisd hebben van A - > B als je voor Geld Terug Bij Vertraging in aanmerking wil komen. Omdat je uitgecheckt bent op hetzelfde station is dat voor jou niet van toepassing. In jouw geval treed artikel 6.1 van de AVR-NS in werking:

Indien redelijkerwijs verwacht kan worden dat de vertraging op uw Reisroute meer dan zestig(60) minuten bedraagt, zal NS zich inspannen om u daarvan op de hoogte brengen. U kunt bijeen dergelijke vertraging gebruik maken van één van de volgende mogelijkheden:
1) U zet uw reis met NS voort langs de gebruikelijke route, of langs een alternatieve route diedoor NS wordt geadviseerd. Niet in alle gevallen is een alternatieve route mogelijk; of

2) U beëindigt uw reis en wisselt uw eenmalige papieren Vervoerbewijs bij NS in voor een vergelijkbaar papieren Vervoerbewijs dat geldig is op een door u gekozen moment. Voor het nieuwe papieren Vervoerbewijs gelden dezelfde beperkingen en Voorwaarden als die op het originele papieren Vervoerbewijs van toepassing waren. Dit betekent onder andere dat u uw originele papieren Vervoerbewijs niet kunt inwisselen voor een papieren Vervoerbewijs voor een ander type dag of tijdstip dan waarvoor het originele papieren Vervoerbewijs geldig was. Zo kunt u bijvoorbeeld een papieren Vervoerbewijs dat geldig is voor het weekend niet inwisselen voor een papieren Vervoerbewijs dat geldig is voor een werkdag; of

3) U beëindigt uw reis (en checkt uit indien u ingecheckt heeft) en vraagt NS om terugbetaling van de prijs van uw eenmalige Vervoerbewijs. NS zal u in een dergelijk geval de mogelijkheid bieden voor vervoer terug naar het station waarop u uw reis met NS begon. Op terugbetaling zijn nadere voorwaarden van toepassing. Deze voorwaarden en nadere informatie over de procedure kunt u vinden bij de NS Klantenservice, op ns.nl en via 030-7515155 (voor dit informatienummer betaalt u uw gebruikelijke belkosten)


Hoe dan ook, eventjes bellen is het makkelijkste dus 🙂
Oh jee! Doe ik morgen :S
Dank, werk nu lekker thuis in het winterzonnetje. Ook wat waard.

oh dank, ik net maar geld terug bij vertraging gedaan L;opt niet helemaal, maar bij een uur krijg je toch alles terug.
Ja en Nee. Bij een uur vertraging krijg je inderdaad alles terug, van een enkele reis. Maar hiervoor moet je daadwerkelijk gereisd hebben van A - > B als je voor Geld Terug Bij Vertraging in aanmerking wil komen. Omdat je uitgecheckt bent op hetzelfde station is dat voor jou niet van toepassing. In jouw geval treed artikel 6.1 van de AVR-NS in werking:

Indien redelijkerwijs verwacht kan worden dat de vertraging op uw Reisroute meer dan zestig(60) minuten bedraagt, zal NS zich inspannen om u daarvan op de hoogte brengen. U kunt bijeen dergelijke vertraging gebruik maken van één van de volgende mogelijkheden:
1) U zet uw reis met NS voort langs de gebruikelijke route, of langs een alternatieve route diedoor NS wordt geadviseerd. Niet in alle gevallen is een alternatieve route mogelijk; of

2) U beëindigt uw reis en wisselt uw eenmalige papieren Vervoerbewijs bij NS in voor een vergelijkbaar papieren Vervoerbewijs dat geldig is op een door u gekozen moment. Voor het nieuwe papieren Vervoerbewijs gelden dezelfde beperkingen en Voorwaarden als die op het originele papieren Vervoerbewijs van toepassing waren. Dit betekent onder andere dat u uw originele papieren Vervoerbewijs niet kunt inwisselen voor een papieren Vervoerbewijs voor een ander type dag of tijdstip dan waarvoor het originele papieren Vervoerbewijs geldig was. Zo kunt u bijvoorbeeld een papieren Vervoerbewijs dat geldig is voor het weekend niet inwisselen voor een papieren Vervoerbewijs dat geldig is voor een werkdag; of

3) U beëindigt uw reis (en checkt uit indien u ingecheckt heeft) en vraagt NS om terugbetaling van de prijs van uw eenmalige Vervoerbewijs. NS zal u in een dergelijk geval de mogelijkheid bieden voor vervoer terug naar het station waarop u uw reis met NS begon. Op terugbetaling zijn nadere voorwaarden van toepassing. Deze voorwaarden en nadere informatie over de procedure kunt u vinden bij de NS Klantenservice, op ns.nl en via 030-7515155 (voor dit informatienummer betaalt u uw gebruikelijke belkosten)


Hoe dan ook, eventjes bellen is het makkelijkste dus :)

Reageer