Op 5 april jl. heb ik wegens werkzaamheden een deel van mijn reis met het GVB afgelegd. Bij het uitstappen van mijn reis op Amsterdam RAI werd mij door een medewerker verteld dat ik bij de poortjes moest uitchecken. Helaas deed ik dat aan de verkeerde kant en werd ik ingecheckt. Daarna 2x geprobeerd weer uit te checken, maar dit is niet geregistreerd.
Hoewel me dit geen geld kost omdat ik op WeekendVrij reisde, gaat dit wel ten koste van het aantal keren dat ik mag "vergeten" uit te checken.
Daarom verzoek ik u om deze "gemiste uitcheck" te corrigeren. Voor de benodigde gegevens kunt u mij privé benaderen.
Mvg,
Beste antwoord door Anonymous
Op 5 april jl. heb ik wegens werkzaamheden een deel van mijn reis met het GVB afgelegd. Bij het uitstappen van mijn reis op Amsterdam RAI werd mij door een medewerker verteld dat ik bij de poortjes moest uitchecken. Helaas deed ik dat aan de verkeerde kant en werd ik ingecheckt. Daarna 2x geprobeerd weer uit te checken, maar dit is niet geregistreerd.
Hoewel me dit geen geld kost omdat ik op WeekendVrij reisde, gaat dit wel ten koste van het aantal keren dat ik mag "vergeten" uit te checken.
Daarom verzoek ik u om deze "gemiste uitcheck" te corrigeren. Voor de benodigde gegevens kunt u mij privé benaderen.
Mvg,
EVA is een alleraardigste virtuele medewerkster, maar toch ook wel een beetje dom.
Ze verwijst mensen vaak naar de Klantenservice of naar dit Serviceforum, terwijl ze zelf onderdeel is van de Klantenservice/forum groep.
Hopelijk wordt EVA zo snel mogelijk met vervroegd pensioen gestuurd.
Met dank aan EVA nu mijn reactie op uw vraag c.q. probleem.
Tussen inchecken en de mogelijkheid om weer uit te checken zit een wachttijd van 100 seconden.
Wellicht dat u binnen die 100 seconden getracht hebt uit te checken, wat dan dus niet is gelukt.
Helaas kan een onterechte incheck, ofwel "vergeten" uitcheck niet op afstand ongedaan worden gemaakt. Dat moet op de kaart zelf gebeuren en kan daarom alleen maar aan een Servicebalie.
Daar kunnen ze uw kaart uitlezen en de "onregelmatigheden" ter plekke corrigeren.
Omdat pas na de 12e vergeten uitcheck uw kaart volledig wordt geblokkeerd (zowel voor weekendvrij, als ook op saldo reizen), is het aanbevelenswaardig niet tot die 12e keer te wachten, maar gewoon bij gelegenheid een keer langs een servicebalie te gaan en e.e.a. in orde te laten maken.
M.vr.gr.
Hans