Uitchecken 10 euro boete?

• 28 februari 2020
  • 1 reactie
  • 147 Bekeken

Hoi!

Ik reis van Antwerpen naar Leiden met een van te voren online gekocht ticket met QR-code. Op Rdam CS moest ik even naar het toilet tijdens het overstappen. Om bij de wc te komen moest ik uitchecken. Ik gebruikte mijn OVchipkaart en niet de QR-code van mijn treinticket, want daar was geen poortje voor. Op het scherm zag ik dat er 10 euro werd afgeschreven. Dat lijkt me niet de bedoeling. Wat nu? 

1 reactie

Reputatie 7
Badge +1

U heeft in dit geval uitgecheckt zonder in te checken. Bij een ontbrekende check in wordt automatisch het instaptarief (€10 of €20) afgeschreven bij het uitchecken.

Bij de toiletten op spoor 2 staan poortjes waar ook een Aztec code (het is namelijk geen QR code) gescand kan worden. Alle poortjes op Rotterdam Centraal kunnen de code scannen trouwens, ze hebben allemaal een glasplaat voor de lezer.

Mocht het toch niet lukken met het scannen van het ticket, dan kunt u altijd nog gebruik maken van de blauwe infoknop op de SOS paal, een medewerker zal dan een poortje voor u openen. Of u kunt bij een overstappaal inchecken en vervolgens bij het poortje weer uitchecken. Uw incheck wordt dan geannuleerd en uw instaptarief wordt teruggestort op de kaart.

U kunt het beste contact opnemen met de klantenservice om restitutie aan te vragen voor uw instaptarief.

Reageer