beantwoord

Uitchecken Eindhoven gaat geregeld verkeerd

• 23 september 2014
  • 11 reacties
  • 541 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Het uitchecken in Eindhoven gaat in de ochtenduren geregeld mis. Ik heb inmiddels 3x geld terug ontvangen, Echter deze week is het wederom niet goed gegaan met uitchecken in Eindhoven? Hoe krijg ik mijn geld nu terug en krijgt u vaker klachten?
icon

Beste antwoord door Loes 23 september 2014, 20:34

Ik heb van Eindhoven inderdaad van collega's ook niet vernomen dat er veel problemen zijn met het in- en uitchecken. Ik verdenk in dit geval ook de OV-chipkaart zelf. Ik zou het advies van Inge en John opvolgen en even naar het loket gaan om de kaart daar te laten bekijken.

Is de kaart wel goed uit te lezen tijdens controle?
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 4
Badge
Wat gaat er precies mis? Doet uw kaart het niet?
In dat geval kunt u het beste uw kaart laten controleren bij de servicebalie

Krijgt u wel een positieve check out mededeling met het verreisde bedrag en het saldo op uw kaart te zien bij uitchecken?

Misschien kunt u wat meer informatie geven?
Welkom op het forum ankie.egelmeers!

Het is mij niet specifiek opgevallen dat het in-/uitchecken op station Eindhoven vaker misgaat dan op andere stations. Het is daarom inderdaad aan te raden om je OV-chipkaart even te laten controleren bij de NS Servicebalie. Wellicht is er sprake van een defect. Kan je mij verder in een privébericht je naam, postcode + huisnummer, geboortedatum, kaartnummer, reisdata en IBAN + tenaamstelling doorgeven? Dan ga ik kijken of je in aanmerking komt voor restitutie.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum OV-chipkaart en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Ik heb van Eindhoven inderdaad van collega's ook niet vernomen dat er veel problemen zijn met het in- en uitchecken. Ik verdenk in dit geval ook de OV-chipkaart zelf. Ik zou het advies van Inge en John opvolgen en even naar het loket gaan om de kaart daar te laten bekijken.

Is de kaart wel goed uit te lezen tijdens controle?
Het uitchecken in Eindhoven gaat in de ochtenduren geregeld mis. Ik heb inmiddels 3x geld terug ontvangen, Echter deze week is het wederom niet goed gegaan met uitchecken in Eindhoven? Hoe krijg ik mijn geld nu terug en krijgt u vaker klachten?

Hoi Ankie,

Onze zoon reist vanaf september van Weert naar Eindhoven voor school. Inmiddels 5x moeten bellen omdat de uitcheckpaal het uitchecken NIET registreert. Ook gisteren en eergisteren (donderdag 25/9 en vrijdag 26/9) WEER niet geregistreerd. Hij heeft donderdag de kaart bij een servicebalie laten controleren en er was niks mee aan de hand. Nu snap ik waarom ze geld overhouden. Hoeveel mensen zouden niet eens controleren of het uitchecken klopt?
Drie medeleerlingen van zijn klas hebben dezelfde problemen, dus er is echt iets dat niet klopt bij het uitchecken in Eindhoven!
Daarnaast spreekt de NS in reacties of als je ze belt altijd over 'vergeten uit te checken', terwijl ik het steeds heb over fouten in het systeem.
Een kleine correctie op hoe ik het omschreven heb: de uitcheckpaal geeft keurig aan dat de kaart is uitgecheckt! Een dag later kijk je via de app in het systeem, en dan blijkt het geld niet te zijn teruggestort. Het is dus niet zo dat je het zou kunnen weten dat het uitchecken fout gaat, want de paal geeft het correct aan.

Hoi Ankie,

Onze zoon reist vanaf september van Weert naar Eindhoven voor school. Inmiddels 5x moeten bellen omdat de uitcheckpaal het uitchecken NIET registreert. Ook gisteren en eergisteren (donderdag 25/9 en vrijdag 26/9) WEER niet geregistreerd. Hij heeft donderdag de kaart bij een servicebalie laten controleren en er was niks mee aan de hand. Nu snap ik waarom ze geld overhouden. Hoeveel mensen zouden niet eens controleren of het uitchecken klopt?
Drie medeleerlingen van zijn klas hebben dezelfde problemen, dus er is echt iets dat niet klopt bij het uitchecken in Eindhoven!
Daarnaast spreekt de NS in reacties of als je ze belt altijd over 'vergeten uit te checken', terwijl ik het steeds heb over fouten in het systeem.

Voor mij is dit echt iets nieuws. Ik heb straks nog dienst en zal eens navraag doen. Verder wil ik dan betreffende reizigers vragen om te kijken of het dezelfde paal is, waar de problemen mee zijn. Op elke paal staat namelijk een nummer en als het elke keer dezelfde is, dan is er iets mis met die betreffende paal. Zo heb ik een keer voor Heeze gebeld, aangezien die paal de helft van de kaarten niet scande. Gaf telkens een foutmelding.
Als het paalnummer bekend is, dan kunnen we dat direct doorgeven. Zou dat mogelijk zijn Paul en Ankie?

Misschien komen we dan sneller bij de oplossing van dit probleem blijkbaar.
Onze zoon zal maandagmorgen naar het paalnummer kijken.
We hebben overigens woensdag aan de telefoniste al doorgegeven dat er meer aan de hand is dan 'vergeten uit te scannen'. Zodra ik het paalnummer heb, post ik dat; We zullen maandag ook weer moeten bellen voor het retourneren van de kosten van afgelopen donderdag en vrijdag.
Ik heb een mogelijk soortgelijk probleem met een uitcheck in Eindhoven afgelopen maandag (22 september 2014). Bij het uitchecken piepte de paal normaal en de kaartautomaat toonde de transactie correct (ik heb ook een print van het loket met de juiste transactie), maar volgens Mijn NS en ov-chipkaart.nl heb ik niet uitgecheckt. Het saldo lijkt wel te kloppen, maar ik kan nu geen geld terug bij vertraging aanvragen (net die keer meer dan 60 minuten vertraging) en het declaratieoverzicht is rommeliger.

De check-in was in Roermond. Ik weet niet welke paal in Eindhoven het precies was, alleen dat het aan de buskant van het station was. Op de print van het loket staan ook geen nummers van palen.
Ik kijk het graag even voor je na, Jilles. Kun je je NAW-gegevens en kaartnummer sturen in een privébericht?
Het zou gaan om paal nr. C3 op station Eindhoven. Vandaag weer gebeld om de niet uitgecheckte kosten van donderdag en vrijdag te laten terugstorten.
Ook daar melding van de paal gedaan.
Bedankt voor het melden, Paul. Ik ga dit doorgeven, mijn collega's zullen hiernaar kijken.

Reageer