beantwoord

Uitchecken en direct inchecken op doorreis

• 3 juli 2019
  • 5 reacties
  • 299 Bekeken

Ik moest laatst via Zwolle naar Rotterdam reizen, omdat Apeldoorn - Amersfoort er uit lag. Nu moest ik in Zwolle overstappen op een andere trein en ben ik per abuis de verkeerde kant opgelopen, waardoor ik uitcheckte, tot de conclusie kwam dat dit niet handig was en daardoor direct weer ingecheckt (zelfde tijd!) en naar het juiste perron loop voor de trein naar Rotterdam. Deze stommigheid heeft mij dus €2,90 meer gekost dan de normale prijs Deventer - Rotterdam. Kan ik dit te veel ook weer terug krijgen van de NS? M.a.w. valt dit ook onder de coulanceregeling?
En door dezelfde stommiteit, kon ik ook geen geld-terug-bij-vertraging terug vragen...😏
icon

Beste antwoord door Thom 4 juli 2019, 13:48

Ik zou het even voorleggen aan Klantenservice. Dit soort zaken wordt niet via dit forum afgehandeld.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Als je zoals in dit geval met een omrit reist zijn daar geen extra kosten aan verbonden als je het station niet verlaat (= uitcheckt). Verlaat je het station wel dan moet je de extra kilometers gewoon betalen.
Reputatie 7
Badge +4
Ik zou het even voorleggen aan Klantenservice. Dit soort zaken wordt niet via dit forum afgehandeld.
Reputatie 7
Badge
Als je zoals in dit geval met een omrit reist zijn daar geen extra kosten aan verbonden als je het station niet verlaat (= uitcheckt). Verlaat je het station wel dan moet je de extra kilometers gewoon betalen.

Inderdaad, en juist te Zwolle is het wel erg duidelijk dat je het station verlaat, en daardoor moet uitchecken.
Bij een overstap kom je zelfs niet in de buurt van de uitgangen van het station.
Dank voor de reacties. @Thom : ik heb het hier neergezet met het idee dat er mogelijk meer mensen ervaring hebben in per ongeluk uitchecken en wat hun ervaring is met de NS. Contact met de NS ging lastig die avond (#ietsmetOranjeLeeuwinnen....)
Reputatie 7
Badge +3
Dank voor de reacties. @Thom : ik heb het hier neergezet met het idee dat er mogelijk meer mensen ervaring hebben in per ongeluk uitchecken en wat hun ervaring is met de NS. Contact met de NS ging lastig die avond (#ietsmetOranjeLeeuwinnen....)
Al onze medewerkers (= 1) zijn in gesprek.

Reageer