beantwoord

Uitchecken na vervangend busvervoer

• 4 mei 2015
  • 2 reacties
  • 209 Bekeken

Beste lezer,
Ik werk zelf bij de NS en dan wordt je natuurlijk door allerlei mensen aangesproken over voorvallen. Gisteren hadden mijn ouders een feestje en een oom (80 jaar) van mij is zelfstandig vanuit Heino naar Utrecht gereisd. Tussen Heino en Zwolle was er vervangend busvervoer, in- en uitchecken was niet nodig.

In Amersfoort ging het vervoer wederom verder per bus naar Utrecht. In Amersfoort moest er ingecheckt worden, hierop werd door het personeel op aangedrongen, dit kon bij de bus via een mobiele cico. In Utrecht aangekomen reist hij per tram verder naar IJsselstein. Er was geen mobiele cico, hij werd naar het:station verwezen om daar uit te checken. Oftewel een wandeling vanaf de Jaarbeurs naar de stationshal en toen weer terug naar de trams. Voor een man op leetfijd een flinke wandeling. Ik ben er zelf niet geweest, dus of het verhaal helemaal klopt weet ik niet 100%, feit was wel dat hij niet blij was met de gang van zaken.
Klopt het dat je in Utrecht in de stationshal moest uitchecken? Of heeft hij het verkeerd begrepen?
Zijn - mijn inziens terechte- vraag/verwijt naar mij (NS) was waarom dit zo geregeld is en of het niet mogelijk is een mobiele cicco bij de uitstaphalte te plaatsen?
icon

Beste antwoord door Thijs2 4 mei 2015, 15:20

Volgens mijn informatie zouden er wel mobiele incheckpalen bij de bussen hebben gestaan. Erg vervelend dat dit bij je oom niet zo ging, ik kan me voorstellen dat hij hier niet blij mee was. Ik zal hier aangeven dat deze situatie in ieder geval niet voor iedereen duidelijk was.
Bekijk origineel

2 reacties

Volgens mijn informatie zouden er wel mobiele incheckpalen bij de bussen hebben gestaan. Erg vervelend dat dit bij je oom niet zo ging, ik kan me voorstellen dat hij hier niet blij mee was. Ik zal hier aangeven dat deze situatie in ieder geval niet voor iedereen duidelijk was.
Reputatie 6
Misschien een idee om het transactie-overzicht eens goed te bekijken of alles goed is gegaan dan! Als er is ingechecked zonder voorafgaande uitcheck zou het zo maar eens extra geld kunnen kosten!

Reageer