beantwoord

uitchecken nodig?

• 27 september 2018
  • 2 reacties
  • 193 Bekeken

Ik reis elk weekend van Rotterdam naar Antwerpen. Mits er geen 1 volledig abonnement geld als je de grens moet oversteken heb ik twee abonnement. Voor in Nederland heb ik een weekend-vrij abonnement en in België heb ik een abonnement van Roosendaal - Antwerpen. Als ik op de IC trein zit richting Antwerpen moet ik uitchecken in Roosendaal. Deze trein stopt maar slechts heel even aan Roosendaal. Dit is heel onhandig als ik bagage bij heb. Ofwel moet ik mijn bagage onbeheerd achterlaten of alles meenemen om dan kei hard rennen om uit te checken en daarna weer snel in de trein te springen. Dit is echt heel vervelend en onhandig, vaak staat dat ov-paaltje heel ver weg en moet ik rennen in een massa volk. Het is altijd spannend of ik wel terug in de trein geraak.

Mijn vraag is dus: kan het echt kwaad als ik niet uitcheck? In het terugkomen neem ik meestal de stoptrein met de eindhalte Roosendaal en check ik zondag dus altijd terug in.
icon

Beste antwoord door Thom 27 september 2018, 17:55

De sneltrein rijdt via Breda, niet via Roosendaal. Ik kan me haast niet voorstellen dat u in Roosendaal de stoptrein neemt naar Antwerpen in combinatie met een weekendvrij-abonnement, maar goed het kan natuurlijk wel als dit abonnement voor u verder nut heeft. U betaalt nu dubbel voor Roosendaal naar Essen-grens als u in het weekend reist,

Met een vrij-abonnement wordt het door de vingers gezien als u niet uitcheckt als u naar het buitenland gaat, mits uw reis in ieder geval gedekt is door een betaalde bestemming over de grens. Dit geldt ook voor een keuzedag,

Dit is echter alleen als u vrij reizen heeft op het hele Nederlandse traject.

De meeste mensen lossen het op door een e-ticket te kopen naar Antwerpen en de kortingen in te vullen. Voor Nederland is dat dan in het weekend 100 procent. U opent het poortje met de vierkante code op de e-ticket.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
De sneltrein rijdt via Breda, niet via Roosendaal. Ik kan me haast niet voorstellen dat u in Roosendaal de stoptrein neemt naar Antwerpen in combinatie met een weekendvrij-abonnement, maar goed het kan natuurlijk wel als dit abonnement voor u verder nut heeft. U betaalt nu dubbel voor Roosendaal naar Essen-grens als u in het weekend reist,

Met een vrij-abonnement wordt het door de vingers gezien als u niet uitcheckt als u naar het buitenland gaat, mits uw reis in ieder geval gedekt is door een betaalde bestemming over de grens. Dit geldt ook voor een keuzedag,

Dit is echter alleen als u vrij reizen heeft op het hele Nederlandse traject.

De meeste mensen lossen het op door een e-ticket te kopen naar Antwerpen en de kortingen in te vullen. Voor Nederland is dat dan in het weekend 100 procent. U opent het poortje met de vierkante code op de e-ticket.
Ik moet helaas aangeven dat ik geen oplossing kan aandragen omdat de abonnementen niet aansluiten. Het antwoord van Thom klinkt onhandig, maar is tevens de oplossing die ik ook dien te geven.

Reageer