Skip to main content

Melding bij uitchecken: 'please try again'. Na hierna op verschillende palen nogmaals te hebben geprobeerd uit te checken..Steeds deze melding.. Wat nu?

 

Tja-bij de pakken neerzitten? Nee hoor-nerregus voor nodig.

Zal wel weer eens een storing in dat gedeelte zijn geweest.

Hangt af welk type kaart je hebt: blauw/anoniem: via uitcheckgemist.nl

Personal, van NS met foto+naam: via de site, die blijkbaar voor eenieder die hier 1e x vraagt totaal onbekend schijnt te zijn; mijnNS, moet je/kan je enkel via site openen, niet via app (dit tot grote verwondering dan wel teleurstelling van velen tegenwoordig). Zou eigenlijk vanzelfsprekend moeten zijn.

ALS het een nogal lange rit was, en als je ritprijs dan (als je een of ander NS-abo hebt) >10€ was: aangezien de straf voor niet-UITsjek dan 10 is, zou je het er gewoon bij kunnen laten zitten. dat mag eigenlijk niet en gelukkig is er hier op dit forum ook de NS-geldbewaakpolitie die dit ten zeerste afkeurt. Zelf denk: had die NS maar niet weer zo slamperig moeten wezen-net goed. Ik weet ook van OVsystemen die in dat soort situaties de schuld zelf op zich nemen en de ritprijs op 0 stellen.

Reis je nog op saldo, dan wordt bij lagere ritprijs verschil op je bankrek gestort en niet verrekend met dat saldo.


Heb je je kaart lang genoeg voor de lezer gehouden? Deze melding komt namelijk vaak voor bij reizigers die wild met hun kaart voor de lezer staan te zwaaien i.p.v. hem stil te houden. En was je de enige die niet kon uitchecken of hadden andere reizigers hetzelfde probleem?

Als je de enige was zou je kaart nog defect kunnen zijn, dat kunnen ze bij een NS balie voor je testen.

Voor de gemiste check uit die je nu hebt geldt dat je bij NS Flex de klantenservice zult moeten bellen voor een correctie. Bij reizen op saldo kan het via Mijn NS of uitcheckgemist.nl


Reageer