beantwoord

Uitchecken Roosendaal intercity antwerpen

Ik heb van Roosendaal naar belgie een Go Pass 1 (vanaf roosendaal naar alle belgische stations). Nu wil ik in dordrecht opstappen, en dan met de trein naar antwerpen via roosendaal. Ik wil dus een kaartje Dordrecht-Roosendaal met 40% korting. Ik heb denk ik niet genoeg tijd om uit te checkenin roosendaal en weer in dezelfde trein te geraken. Wat raad u mij aan?
icon

Beste antwoord door Marjan NS 10 juli 2014, 09:02

Hallo Bakker.J,

Je kunt bij NS international een ticket kopen voor de reis. In het bestelproces kun je aangeven dat je 40% korting hebt op het Nederlandse traject en gratis kunt reizen op het Belgische traject. Je hoeft dan niet in en uit te checken. Ik heb je vraag verplaatst naar 'OV-chipkaart', om de vindbaarheid te vergroten.

Groet,
Marjan
Bekijk origineel

13 reacties

Hallo Bakker.J,

Je kunt bij NS international een ticket kopen voor de reis. In het bestelproces kun je aangeven dat je 40% korting hebt op het Nederlandse traject en gratis kunt reizen op het Belgische traject. Je hoeft dan niet in en uit te checken. Ik heb je vraag verplaatst naar 'OV-chipkaart', om de vindbaarheid te vergroten.

Groet,
Marjan
Niet helemaal waar.

Je Go Pass 1 Roosendaal is geldig vanaf station Roosendaal. Als je bij NS een ticket koopt met het Belgische traject gratis, betaal je het stuk vanaf station Roosendaal tot aan de grens dubbel.

Je hebt twee opties. Uitchecken op station Roosendaal en je trein missen. Of het stukje dubbel betalen.
Je wordt dus hoe dan ook genaaid door de NS.
Hetzelfde probleem heb ik met een weekendbiljet Roosendaal van de NMBS. Ik kan geen papieren treinkaartje met 40% korting meer kopen (voordeeluren abo) tussen een Nederlands station en >Roosendaal<.
De NS zegt dat je een papieren treinkaartje kunt kopen met vrij reizen op het Belgische traject maar dan nog is dit duurder! In mijn geval een enkele reis 40% korting Den Haag C - Roosendaal kost 8,30 maar via NS International met vrij reizen Belgisch traject wordt dit 9,50, ik denk omdat ik dan het stukje Roosendaal-roosendaal grens ook moet betalen terwijl dit al is betaald met het weekendbiljet van de NMBS. Ik vind dit toch ook neigen naar diefstal van mijn geld en in ieder geval klantonvriendelijk.
Graag verneem ik een reactie van NS en hoop ik dat er gekeken kan worden naar een optie in het bestelproces op NS International om ook vrij reizen te kiezen VANAF Roosendaal.

Een simpele oplossing kan al zijn om eens serieus te gaan kijken naar de optie om CICO palen op de perrons van station Roosendaal neer te zetten. Ook niet klantvriendelijk maar voor sommigen in ieder geval beter!
Heen en weer rennen om uit te checken in Roosendaal op de IC naar België is sowieso belachelijk en dan mis je de trein ook nog hoogstwaarschijnlijk.
Jammer dat NS nu niet meer reageert.

Hoezo jammer? Voor het webteam zal dit een afgesloten topic zijn omdat er al een antwoord gemarkeerd is.
Als je werkelijk een reactie wilt op jouw vraag / voorstel / probleem, had je beter een nieuw topic kunnen starten.
Jammer dat NS nu niet meer reageert.

Hoezo jammer? Voor het webteam zal dit een afgesloten topic zijn omdat er al een antwoord gemarkeerd is.
Als je werkelijk een reactie wilt op jouw vraag / voorstel / probleem, had je beter een nieuw topic kunnen starten.

ok dank voor de tip. ga ik doen!
Hallo Bakker.J,

Groet,
Marjan

Wat aan deze oplossing tegenstaat is dat een internationaal treinkaartje hogere prijzen rekent voor het Nederlandse traject dan een gewone chipkaart!

Zolang het Nederlandse traject kort genoeg is, is de prijs vergelijkbaar (of zelf tien cent goedkoper). Maar als je verder reist dan pak hem beet Rotterdam (vanuit Belgie, via Roosendaal) dan betaal je _extra_ voor het Nederlandse traject. Als ik doorreis naar pak hem beet Groningen kost het internationale ticket voor het _Nederlandse_ traject gewoon bijna 37% meer. (Ticket Belgie-Groningen minus Belgie-Roosendaal = 20,80 euro. Met mijn voordelurenchipkaart is Roosendaal-Groningen maar 15,20 euro.)

Het juiste antwoord is dus: koop een ticket naar Rotterdam, en check daar in. Koop geen ticket naar een verdere eindbestemming via NS internationaal.

Maar dit lost niet op dat elk station in Belgie (en elke conducteur) me een ticket naar Roosendaal kan verkopen en niet naar R'dam. Dus waarom er nog steeds geen incheckpalen staan op het perron in Roosendaal is een raadsel.
Reputatie 7
Badge +4
Wat de laatste zin betreft: Volgens onze huisconducteur Loes, en die is doorgaans zeer zuiver met haar antwoorden, staan die paaltjes inmiddels wel op het perron in Roosendaal en wel waar de trein aankomt dan wel vertrekt.

In het traject Rotterdam - België middels de Beneluxtrein is de langeafstandskorting niet meegenomen. Dennis heeft hier in het verleden wel over bericht.
Een internationale ticket met relevante kortingen naar Essen Belgie kost 7,40 euro, laten sturen als pdf, dan hoef je niet uit te stappen
Reputatie 7
Badge +4
Hoe berekent u die prijs en vooral waar vandaan? Vanaf de grens kost tweedeklas vol tarief naar Essen € 2,60. Het kopen als e-ticket voorkomt inderdaad het moeten uit en inchecken, wat vaak nog onvoordelig is ook.
Reputatie 7
Badge +3
De trein van/naar Antwerpen staat bijna naast de in/uitcheckpoortjes dus het probleem met even in-of uitchecken lijkt me niet zo groot.
Badge +3
Moet je met die Go Pass 1 inchecken? Anders volstaat gewoon een e-ticket naar Roosendaal toch?
Reputatie 7
Badge +4
Technisch niet, voor de prijsbepaling wel. 😉
traject r'dam - essen met 40% korting via ns internationaal = 7,40 euro. Maar R'dam-Roosendaal hoeft ook geen probleem te zijn bij uitstappen om uit te checken. De trein blijft er 8 minuten staan, de in/uitcheckpaal staat op het perron. Verder: NS maakt het buitenlandse reizigers niet makkelijk met die idiote machines waar je ofwel met visa danwel met muntjes moet betalen. Wie heeft die machines ooit bedacht?

Reageer