beantwoord

uitchecken van mijn ov chipkaart

• 3 september 2020
  • 3 reacties
  • 130 Bekeken

Gisteren ben ik 16 Jaar voor het eerst met de trein naar mijn nieuwe opleiding in zwolle.  Ik ging samen met vrienden inchecken bij blauwnet, Emmen toen uitstappen op zwolle en het mijn ov uitchecken op een ns paaltje toen met de bus naar school en s middags de bus terug naar station mijn kaart voor ns poortje gehouden en in de trein kwam een conductrice zei vertelde ons dat we de verkeerde vervoerpaaltje gescand hadden en het  dat op de website konden zien!…. daarna niet meer uit gelogd op station Emmen zuid .. nu kan ik mijn online gewoon niet uitchecken S Avonds Nog weer naar station in emmen gereden conducteur ja kan makkelijk online gedaan worden en dus mijn kaartje maar niet op poortje van blauwnet gelegd?  Hoe kan ik nu weten of ik nog uit moet checken en waar?

icon

Beste antwoord door Thom 3 september 2020, 09:21

Hoe vervelend ook om te zeggen: Je moet bij elke vervoerder in- en uitchecken. Doe je dat niet of doe je dat fout, dan heb je dit gedoe. Je moet daar echt zelf en goed op letten. Je het het duidelijk zelf niet goed gedaan en in wezen kan je reis dus nu niet goed afgerekend worden. Hoe het opgelost moet worden hangt af van het soort kaartje of abonnement dat je hebt. 

In Emmen is alleen een paaltje van Blauwnet en gaat het goed, maar in Zwolle moet je er op letten dat je bij Blauwnet uit- en incheckt dan wel door het goede poortje gaat. Daar ben je toch echt zelf verantwoordelijk voor en je voorkomt een boel onnodige ellende. Gebruik je verstand en denk niet van het zal wel. Bij NS kun je contact opnemen met Klantenservice en die zullen het eventueel wel terugstorten, maar dat kan niet oneindig.

.
 Contact opnemen met Klantenservice kan op meerdere manieren. Is het ingewikkeld, of bent u niet zo handig met sociale media, doe het dan, maar echt alleen dan, telefonisch: Klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55, tegen lokaal tarief. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten, druk dan op 'Chat met NS'. Het kan daarnaast heel goed door een berichtje te sturen naar Twitter of Facebook. Deze contactmogelijkheden werken doorgaans veel sneller dan met de telefoon vanwege de wachttijden, en u kunt een eventuele bijlage meesturen.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt in MijnNS jouw reisgeschiedenis zien als een account hebt. Ook kun je jouw reisgeschiedenis zien via een kaartautomaat. Omdat je een keer verkeerd hebt uitgecheckt en niet hebt uitgecheckt kun je het beste telefonisch via Twitter Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice. Zij kunnen met jou meekijken en corrigeren.

Reputatie 7
Badge +4

Hoe vervelend ook om te zeggen: Je moet bij elke vervoerder in- en uitchecken. Doe je dat niet of doe je dat fout, dan heb je dit gedoe. Je moet daar echt zelf en goed op letten. Je het het duidelijk zelf niet goed gedaan en in wezen kan je reis dus nu niet goed afgerekend worden. Hoe het opgelost moet worden hangt af van het soort kaartje of abonnement dat je hebt. 

In Emmen is alleen een paaltje van Blauwnet en gaat het goed, maar in Zwolle moet je er op letten dat je bij Blauwnet uit- en incheckt dan wel door het goede poortje gaat. Daar ben je toch echt zelf verantwoordelijk voor en je voorkomt een boel onnodige ellende. Gebruik je verstand en denk niet van het zal wel. Bij NS kun je contact opnemen met Klantenservice en die zullen het eventueel wel terugstorten, maar dat kan niet oneindig.

.
 Contact opnemen met Klantenservice kan op meerdere manieren. Is het ingewikkeld, of bent u niet zo handig met sociale media, doe het dan, maar echt alleen dan, telefonisch: Klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55, tegen lokaal tarief. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten, druk dan op 'Chat met NS'. Het kan daarnaast heel goed door een berichtje te sturen naar Twitter of Facebook. Deze contactmogelijkheden werken doorgaans veel sneller dan met de telefoon vanwege de wachttijden, en u kunt een eventuele bijlage meesturen.

Reputatie 5
Badge

verder is het zo dat als je van BlNet Trein op BlNet bus overstapt dat dan het doorgaande chipkaarttarief wordt berekend zonder aansl. extra aanslag die je anders zou hebben.

Zoals je ziet: zelfs voor iets wat in elk buitenland simpel genoeg is heb je zelfs in NL een hogere HBO opleiding nodig om dat allemaal te doorgronden. Maar je bent toch student en dus volop in de leerfase?

TIP: Je moet dus niet eerst bij NS kijken, dat doe je beter op consumentensites zoals van rover of treinreiziger-die hebben wat meer oog voor de idiote verwarrende complexe situatie die de bedrijven (met het mom van allemaal samen) er hier in NL van hebben weten te maken.

In principe is het systeem opgezet voor de bus-dus in elk voertuig in+uit sjekken, maar omdat dat dus niet gaat in treintjes is dit zo opgezet als het is.

Oh-en je kan met de site uitcheckgemist in principe wel de vergeten uitsjek van bl.net=Arriva trein herstellen, maar dus niet via NS.

Reageer