beantwoord

Uitchecken voor inchecken (of andersom), 10 euro saldo weg!

• 4 oktober 2017
  • 4 reacties
  • 215 Bekeken

Op zondag 1 oktober om 00:09 heb ik de trein vanaf Bussum-Zuid genomen naar Utrecht Centraal, met een overstap in Hilversum. Op Utrecht Centraal zag ik dat mijn rit 10,00 euro had gekost, met een Daluren-abonnement! Dat kan uiteraard niet kloppen. Ergens is er dus iets fout gegaan met dat er een incheck voor een uitcheck is geïnterpreteerd of andersom, misschien bij de overstap, maar dit kan ik me niet helemaal meer voor de geest halen. Is er een manier om hier restitutie voor te krijgen? Want op deze manier is het wel een heel prijzig ritje voor een kort traject.
icon

Beste antwoord door Arnold NS 4 oktober 2017, 10:38

Hallo Suwsannah en welkom op het NS Forum!

Mocht je een reis met NS gemaakt hebben en het lukt je niet online, dan kun je het beste contact opnemen met de klantenservice. Je wordt het snelst geholpen per telefoon, chat, Twitter (NS_Online) of Facebook. Vergeet in dat geval niet je voorletters, achternaam, geboortedatum, postcode, huisnummer, IBAN en OV-chipkaartnummer mee te sturen.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 1
Wat ik vermoed is dat het inchecken op station Bussum-Zuid niet gelukt is. Hierdoor wordt bij het uitchecken op Utrecht Centraal het instaptarief afgeschreven omdat je hier bij de poortjes uitcheckt.

Via Mijn NS kan je bij het transactie overzicht zien waar het fout is gegaan. Hier kan je ook een claim voor een "vergeten check-in of check-out" indienen. Wanneer de claim terecht is zal het te veel betaalde bedrag overgemaakt worden op je bankrekening.
Dankjewel voor je reactie! Ik heb je laatste suggestie inderdaad al geprobeerd, maar als ik bij die rit saldo probeer terug te claimen, zegt ie: er is geen transactie op dit traject gevonden. En vervolgens is de rit uit het overzicht verdwenen...
Reputatie 1
Ik zou dan even contact opnemen met de klantenservice op nummer 030-7515155. Wellicht dat ze je daar verder van dienst kunnen zijn. Het is wel vreemd dat er transacties uit het overzicht verdwijnen.
Hallo Suwsannah en welkom op het NS Forum!

Mocht je een reis met NS gemaakt hebben en het lukt je niet online, dan kun je het beste contact opnemen met de klantenservice. Je wordt het snelst geholpen per telefoon, chat, Twitter (NS_Online) of Facebook. Vergeet in dat geval niet je voorletters, achternaam, geboortedatum, postcode, huisnummer, IBAN en OV-chipkaartnummer mee te sturen.

Reageer