beantwoord

Uitchecken zonder inchecken

• 3 juli 2018
  • 4 reacties
  • 460 Bekeken

Ik heb gister op Leiden centraal per ongeluk uitgecheckt in plaats van eert in te checken, daarna checkte ik in, was mijn saldo te laag, heb ik mijn kaart opgeladen en weer uitgecheckt omdat blijkbaar alleen uitgecheckt kon worden.
Nu is er 2x onterecht 20euro van mijn kaart afgeschreven en ik wil dat graag terug ontvangen. Hoe kan ik daarvoor zorgen? Groet Milou
icon

Beste antwoord door Momo 3 juli 2018, 16:07

Hiervoor kunt u het best even contact opnemen met de klantenservice. Dit kan telefonisch via 030 - 751 51 55, via Facebook, Twitter of Live Chat.

Maar ik vraag me wel af hoe u dit voor elkaar heeft gekregen. Leiden Centraal heeft gesloten poortjes en deze poortjes hebben aparte in- en uitcheckzijden. Dat wil zeggen dat er er alleen worden kan ingecheckt wanneer u van buiten het station in komt en uitchecken kan alleen wanneer u het station weer verlaat.
U was dan blijkbaar al op één of andere manier binnen het poortjes gedeelte gekomen zonder ergens in te checken. Wanneer u dan uw OV-chipkaart bij een poortje aanbiedt wordt er inderdaad uitgecheckt en omdat er geen incheck is wordt er het instaptarief ingehouden. Er wordt dan vanuit gegaan dat u een reis gemaakt heeft zonder op het beginstation in te checken (zwartrijden dus).
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Hi Milou Filmer en welkom bij onze community!

Zoals Momo het keurig aangaf, is het voor jou het beste om contact op te nemen met onze klanteNService. Dank je wel voor je antwoord, Momo 🙂
Reputatie 7
Badge +3
Dat kan, maar daar wordt niet over gesproken.
Als je met 2 OV-Chipkaarten in je portemonnee zit, kan het zomaar gebeuren dat je niet de kaart
waarop je eerder was ingecheckt, bij het gesloten poortje aanbiedt, maar een andere OV-kaart.
Reputatie 7
Badge +3
Hiervoor kunt u het best even contact opnemen met de klantenservice. Dit kan telefonisch via 030 - 751 51 55, via Facebook, Twitter of Live Chat.

Maar ik vraag me wel af hoe u dit voor elkaar heeft gekregen. Leiden Centraal heeft gesloten poortjes en deze poortjes hebben aparte in- en uitcheckzijden. Dat wil zeggen dat er er alleen worden kan ingecheckt wanneer u van buiten het station in komt en uitchecken kan alleen wanneer u het station weer verlaat.
U was dan blijkbaar al op één of andere manier binnen het poortjes gedeelte gekomen zonder ergens in te checken. Wanneer u dan uw OV-chipkaart bij een poortje aanbiedt wordt er inderdaad uitgecheckt en omdat er geen incheck is wordt er het instaptarief ingehouden. Er wordt dan vanuit gegaan dat u een reis gemaakt heeft zonder op het beginstation in te checken (zwartrijden dus).

Reageer