beantwoord

Uitgecheckt bij GVB in plaats van bij NS op Amsterdam Amstel

• 22 november 2014
  • 8 reacties
  • 2107 Bekeken

Goedemiddag, na een reis van Utrecht Centraal naar Amsterdam Amstel ben ik zojuist uitgecheckt bij het GVB in plaats van bij de NS. Ik had mijn saldo net opgewaardeerd, en het viel me meteen op dat het wel erg laag was. Bij een kaartautomaat van de NS bemerkte ik mijn vergissing. Het instaptarief van het GVB a 4 euro was afgeschreven, maar ik was nog niet uitgecheckt bij de NS. Dat heb ik alsnog gedaan, maar nu staat die 4 euro van het GVB nog open. Hoe kan ik mijn geld terugkrijgen?

Wat hartelijk bedankt!!

Maaike
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 24 november 2014, 10:18

Ik heb het nog even nagevraagd Pe_pe. Wanneer je een check-in bij NS hebt gedaan en op je eindbestemming check je per ongeluk uit bij (bijvoorbeeld) GVB, dan kun je niet meer uitchecken bij NS. maaike2225 heeft via NS Klantenservice restitutie gekregen. Wanneer je overigens bij NS 'per ongeluk' een check-in doet kun je bij een ander paaltje direct bij uitchecken zonder saldoafschrijving.
Bekijk origineel

8 reacties

Welkom op het forum maaike2225!

Je kunt via dit formulier je geld bij de GVB terugclaimen. Als het instaptarief van €10,- of €20,- voor de trein ook is ingehouden, kan je restitutie aanvragen via Mijn NS. Klik hier om te lezen hoe dit in zijn werk gaat.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum OV-chipkaart. Daar komt je vraag het beste tot zijn recht.
Dank!
Het instaptarief van het GVB a 4 euro was afgeschreven, maar ik was nog niet uitgecheckt bij de NS. Dat heb ik alsnog gedaan,

Hebt u gecontroleerd of dat bij NS vervolgens goed is gegaan? - Normaal gesproken betekent het gebruik van de OV-chipkaart bij een andere vervoerder terwijl er nog bij NS is ingecheckt, dat het daarna niet meer mogelijk is om bij NS uit te checken. Als u dat wel hebt gedaan, wordt dat bij NS geregistreerd als uitchecken zonder in te checken en dan wordt er nog eens 10 of 20 euro afgeschreven, bovenop de 10 of 20 euro van het inchecken zonder uit te checken (waar natuurlijk de ritprijs nog vanaf moet). Alleen het laatstgenoemde bedrag kan via mijnns worden teruggevraagd. Het bedrag voor uitchecken zonder in te checken terugvragen kan alleen via de NS-klantenservice.
Ja, dit was goed gegaan. Het bedrag van de reis was nu wel afgeschreven en de 10 euro borg teruggestort. Kennelijk hebik mazzel gehad.
Dan ben ik wel benieuwd of die verbetering inmiddels voor alle vervoerders is doorgevoerd. Het is dan wel handig om te weten wanneer je je vergissing (uitchecken bij de verkeerde vervoerder) nog (deels) kunt herstellen en wanneer dat juist nog meer 'boete' oplevert.

Enig idee, Inge NS?
Ik heb het nog even nagevraagd Pe_pe. Wanneer je een check-in bij NS hebt gedaan en op je eindbestemming check je per ongeluk uit bij (bijvoorbeeld) GVB, dan kun je niet meer uitchecken bij NS. maaike2225 heeft via NS Klantenservice restitutie gekregen. Wanneer je overigens bij NS 'per ongeluk' een check-in doet kun je bij een ander paaltje direct bij uitchecken zonder saldoafschrijving.
Hetzelfde verhaal met mijn. 😞 :(:(
Badge
Hetzelfde verhaal met mijn. 😞 :(:(

Ik heb al op je bericht gereageerd (zie ander topic). Ik ontvang graag je NAW-gegevens + OV-chipkaartnummer via privébericht.

Reageer