beantwoord

Uitgecheckt in plaats van inchecken

• 14 april 2015
  • 4 reacties
  • 150 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Hallo,

Volgens mij best een veel voorkomende vraag: ik heb per ongeluk aan de verkeerde kant van een poortje proberen in te checken met mijn ov-chipkaart en ik was gelijk 10 euro kwijt. Zou ik dit bedrag terug kunnen krijgen?

Ook was ik door deze actie blijkbaar de net geactiveerde samenreiskorting kwijt voor de daaropvolgende reis, valt hier nog iets mee te doen?

Alvast bedankt voor de reactie!
icon

Beste antwoord door Herman NS 14 april 2015, 14:54

Hallo F-JD,

Welkom op het NS Serviceforum. Wil je mij een privébericht en jouw NAW-gegevens, geboortedatum, kaartnummer, traject, reisdatum en IBAN-nummer vermelden? Vervolgens kan ik jouw verzoek in behandeling nemen.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Bekijk origineel

4 reacties

Hallo F-JD,

Welkom op het NS Serviceforum. Wil je mij een privébericht en jouw NAW-gegevens, geboortedatum, kaartnummer, traject, reisdatum en IBAN-nummer vermelden? Vervolgens kan ik jouw verzoek in behandeling nemen.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Kan het niet verkomen worden dat dit gebeurd? Zo blijft de NS onwettig geld innen van onoplettende reizigers.

Voorkomen is toch beter dan genezen? Waarom moet dit voor iedere reiziger apart verrekend worden?
Omdat niet iedere reiziger het terugvraagt en elke reiziger die dit niet doet is kassa voor NS.

Dat is toch duidelijk, wat was het bedrag vorig jaar, 22 miljoen extra winst ?

Oh nee 30 miljoen al, al weigert NS daar cijfers over bekend te maken...

http://www.treinreiziger.nl/actueel/binnenland/vervoerders:_vergeetachtige_reizigers_leveren_veel_minder_op-145525
En wat doen ze met dat geld?

Meer treinen zonder WC? Ik zie ook al de afval bakken verdwijnen in sommige vervoersmiddelen.

Of herinvesteren ze dat geld soms in het OV Chip stelsel? Dat is gewoon een emmer zonder bodem. Maar wel lekker winstgevend met al die boetes en dat geld dat vergeten wordt om terug geclaimed te worden.

Vandaar dat de reiziger wordt aangeraden om het saldo automatisch op te laden. Dan valt het minder op dat je niet hebt uitgechecked. En het geld stroomt automatisch in de zakken van de vervoerders.

Kassa.

Reageer