beantwoord

Uitgecheckt ipv ingecheckt: 20 euro verdwenen.

• 13 oktober 2015
  • 9 reacties
  • 216 Bekeken

Ik zie 'm meer op dit forum en blijkbaar is de handigste manier het even hier te melden: als weinig-reiziger kende ik alleen de paal voor in- én uitchecken, maar blijkbaar werkt het op de grote stations anders.
Op Amsterdam CS vandaag mijn net opgeladen chipkaart tegen de uitcheck paal gehouden en hup, direct 20 euro verdwenen. Ik hoor graag hoe ik dit weer terug kan ontvangen.
Bij voorbaat dank.
icon

Beste antwoord door Herman NS 14 oktober 2015, 10:45

NS klantenservice is 24/7 bereikbaar op telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). Het is handig om jouw kaartnummer en IBAN-rekeningnummer bij de hand te hebben op het moment dat je belt.
Bekijk origineel

9 reacties

U kunt een verzoek tot coulance doen door te bellen of twitteren met de klantenservice.
NS klantenservice is 24/7 bereikbaar op telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). Het is handig om jouw kaartnummer en IBAN-rekeningnummer bij de hand te hebben op het moment dat je belt.
Reputatie 1
Badge
Nee-hangt niet af van grootte stations, maar net als bij die metro: superlogies overigens: POORTjes hebben een aparte in+uitsjekkant. Zelf gebruik ik voor een nogal heel klein stationnetje met hetzelfde. Gooi ze allemaal maar gauw dicht, dan is dat gezeur over tenminste. Het staat er overigens ook nog op.

Oh,ik had de hoop dat ik dit hier met een mod kon regelen (zoals ik in eerdere gevallen zag). Vond eigenlijk dat ik al genoeg gestraft was door die heisa rond Duivendrecht na dit voorval op dinsdag...
Volgens NS is het efficiënter als mensen die via het forum al contact hebben met de klantenservice, daarna alsnog opbellen. Ze zien het dus niet als een bestraffing, maar als een uiting van klantvriendelijkheid.
Dat blijkt... Ik geloof ten zeerste in de klantvriendelijkheid van de NS (hoewel: is moeten bellen wel van deze tijd..?), alleen het beleid van eerst je geld pakken zit me een beetje dwars:
- Of moet ik blij zijn met bellen 'tegen lokaal tarief'?
- En welke oen die niet heeft ingecheckt gaat na z'n reis wel uitchecken en verliest daarmee 20 euro?
- En waarom staat er voor 2x per jaar in de trein continue ongeveer 10 euro op m'n ov chipkaart? (hoeveel extra geld heeft de NS hiermee ter beschikking?)

Het is allemaal gebaseerd op het principe: eerste pakken en misschien kun je het wel houden...
@roughskirt: Onze werkwijze is inderdaad veranderd. Mocht je niet willen bellen tegen lokaal tarief, dan kun je er ook voor kiezen om met ons te chatten (kies voor de link 'Live chat'), te e-mailen (Typ 'mail' bij 'Stel uw vraag aan Eva') of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.
@Inge NS heb jij zelf weleens 'n simpel vraagje gesteld via 'Eva'? Zou je eens voor de aardigheid gewoon moeten proberen. En stel diezelfde vraag dan ook eens op deze wijze.
Merk jij enig verschil?
@Inge NS: dank voor deze uitgebreide reactie, via de chat werkte prima.
@Herman NS: misschien kan je voortaan ook direct die volledige info geven?

Reageer