beantwoord

Uitgecheckt, maar poortje blijft dicht

• 23 februari 2017
  • 9 reacties
  • 253 Bekeken

Gistermiddag een bijzondere situatie op mijn aankomststation Best. Het uitcheckpoortje bleef gesloten nadat ik had uitgecheckt. Dat ik echt was uitgecheckt was stond keurig op het display van het uitcheckpaaltje aangegeven en bleek zojuist ook uit mijn overzicht gemaakte reizen bij 'Mijn NS'.

Hoe kan dat? Nu moest ik wachten tot een volgende reiziger uitcheckte; bij hem ging het poortje wel open en toen ben ik maar snel meegelopen, het alarmsignaal van het poortje ten spijt.
icon

Beste antwoord door Slidestops 23 februari 2017, 09:41

Dit gebeurt wel eens als je te dicht op het poortje staat of te snel wil doorlopen. (Zie je vaak ook met (vouw)fietsen). In dit geval is tailgaten niet de oplossing (je begaat een overtreding en de bekeuring staat op €90,-) maar even de informatiezuil te gebruiken, die een poortje voor je kan opendoen 😉
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge
Dan heeft de NS pech. Als jij netjes uitcheckt met voldoende saldo of een abonnement, kan jij er niets aan doen dat je tot tailgaten wordt gedwongen.
De reis vond plaats met een NS Businesscard, dus daar kan het zeker niet aan liggen. Toch? 😉
Reputatie 6
Badge
Nee, het gebeurt met mijn abonnement/kaart heel heel soms ook. Overigens vraag ik mij af of een boete ingevolge tailgaiting stand houdt bij een rechter, als dit de reden is.
Reputatie 7
Dit gebeurt wel eens als je te dicht op het poortje staat of te snel wil doorlopen. (Zie je vaak ook met (vouw)fietsen). In dit geval is tailgaten niet de oplossing (je begaat een overtreding en de bekeuring staat op €90,-) maar even de informatiezuil te gebruiken, die een poortje voor je kan opendoen 😉
Dank voor je suggestie, Slidestops, maar het te dicht op een poortje staan of te snel willen doorlopen was vanwege de rij met reizigers voor me bij verschillende uitcheckpoorten niet aan de orde.

Op het moment dat ik uitcheckte stond ik nog niet pal voor het poortje. Pas als het uitcheckpaaltje aangeeft dat ik ben uitgecheckt loop ik verder, om zeker te zijn dat het poortje opent. Op het uitcheckpaaltje stond duidelijk dat ik ben uitgecheckt. Dan moet logischerwijs het poortje toch gewoon open gaan?

Dat je ook rekening moet houden met de vraag of je niet te dicht voor het poortje staat (hoe dicht is dat dan trouwens?) of te snel wilt doorlopen (hoe snel is dat dan minimaal?) was mij in elk geval nog niet bekend.
Als ik dit zo lees lijkt het meer dat het een kleine storing in het poortje is. Als je hier vaker komt en het poortje gaat weer niet open dan kun je ons even een bericht sturen. Op het poortje staat een nummer, stuur die ook even mee 🙂
Reputatie 7
Badge +3
Misschien stomme vraag, maar stond je wel aan de goede kant van het uitcheckpaaltje?
Reputatie 7
Dat je ook rekening moet houden met de vraag of je niet te dicht voor het poortje staat (hoe dicht is dat dan trouwens?) of te snel wilt doorlopen (hoe snel is dat dan minimaal?) was mij in elk geval nog niet bekend.

In het poortje zitten sensoren, die kun je ook zien zitten (ronde schijfjes in het grijze metaal). Die voorkomen dat er iemand tegen het poortje aan gaat staan, en een ander uitcheckt, je zo met zijn 2'en tegelijk doorloopt. Ook herkennen die of er geen obstakels zijn aan de andere kant als een poortje aan allebei de kanten open kan gaan (invalide poortje bv.)

Kwa snelheid, je doet het perfect hoor, maar als je hem op de plaat legt en doorloopt terwijl hij er nog opligt, heeft het poortje te weinig tijd. Ditzelfde als je je pas er te vroeg afhaalt 😉
Hoi mrfreeze, nee hoor, geen stomme vraag. Ik zie dat zelf ook vaak genoeg gebeuren. Maar daarom kan ik ook met zekerheid zeggen dat ik niet aan de verkeerde kant stond. :D

Bedankt voor alle reacties. Ik hou het wel even in de gaten en als het nodig is stuur ik wel een berichtje met het nummer van het poortje.

Reageer