Uitgecheckt maar toch ook niet? | NS Community
beantwoord

Uitgecheckt maar toch ook niet?

  • 14 September 2022
  • 16 reacties
  • 402 Bekeken

Ik snap er niks van. Vandaag mijn nieuwe persoonlijke chip in gebruik genomen met NS Flex basis. Eerst mijn fiets in de stalling waarvoor je incheckt. Vervolgens loop ik naar het station en check ik in voor de trein. 2 haltes verder check ik netjes weer uit bij het station en ik zag op het scherm dat ik inderdaad uitgecheckt was want daar let ik altijd goed op. Vervolgens check ik op het station weer in zo’n 1,5 uur later, en 2 haltes verder weer uit en loop de fietsenstalling in en check daar mijn fiets ook weer uit.

 

Nu zag ik in de app dat ik 2x niet in/uit gecheckt ben. Bij eentje staat een bedrag 0,00 en bij de ander 20,00€. Hoe kan dit?

icon

Beste antwoord door Robert B 14 September 2022, 19:36

Bekijk origineel

16 reacties

Badge +3

Als dit inderdaad om NS Flex gaat (schermpje toont bij in/uitchecken Reizen op Rekening) dan voorlopig niet druk over maken.

Transacties kunnen enkele dagen duren om verwerkt te worden, dus dat middelt zich wel uit.

Ja het is echt heel raar.

In mijn NS staan 2 dingen als ik op de site.

Dat ik op A ben in/uitgecheckt om 8:33 en om 10:44 weer in uit gecheckt op A. Maar dus niet dat ik op B. heb uitgecheckt en vervolgens ook weer ingecheckt voor de terugreis.

 

Op de site van ov-chipkaart zie ik:
Check-in   Trein - NS  
08:33   Locatie A

Check-uit   Trein - NS  
10:44  Locatie A
Check-in:  Locatie B

Ik hoop dat het goed komt want ik moet vanaf volgende week dagelijks gaan treinen naar mijn werk en als het dan niet werkt dan wordt het wel een erg groot kostenplaatje en weet ik niet of ik de kosten wel goed kan gaan declareren bij mijn werk. 

Mijn oude chipkaart kan ik denk ik niet meer gebruiken nu ik de nieuwe in gebruik heb genomen. Mijn oude persoonlijke chip vervalt de 25ste.

Reputatie 7
Badge +3

Zonder te weten wat station B is, er zijn de agfelopen paar dagen wel dezelfde klachten over Arnhem Presikhaaf. 

Er eerder vandaag ook op Tilburg Reeshof.

 

Badge +3

Na een kaartvernieuwing kan je eventueel de oude nog gebruiken tot de einddatum, maar waarom zou je?

Het gaat er dus om dat de transacties van Locatie B vertraagd zijn, en dat is bij NS Flex (wat je dus al had) redelijk normaal, zeker als het om vandaag gaat.

Dat zal dus morgen of vrijdag wel goed staan in je Reishistorie, vooropgesteld dat je maar één kaart (de nieuwe) gebruikt hebt.

Was Locatie B toevallig Arnhem Presikhaaf? Daar zijn wat problemen met paaltjes blijkbaar (al gemeld door 3 personen hier).

Aan je kaart ligt het niet, want die geeft dus netjes een check in/uit.

Ik ben dus niet de enige. Het gaat inderdaad om Tilburg Reeshof. Fijn dat het in ieder geval niet aan mijn kaart ligt dan.

Reputatie 7
Badge +3

Na een kaartvernieuwing kan je eventueel de oude nog gebruiken tot de einddatum, maar waarom zou je?

Het gaat er dus om dat de transacties van Locatie B vertraagd zijn, en dat is bij NS Flex (wat je dus al had) redelijk normaal, zeker als het om vandaag gaat.

Dat zal dus morgen of vrijdag wel goed staan in je Reishistorie, vooropgesteld dat je maar één kaart (de nieuwe) gebruikt hebt.

Was Locatie B toevallig Arnhem Presikhaaf? Daar zijn wat problemen met paaltjes blijkbaar (al gemeld door 3 personen hier).

Aan je kaart ligt het niet, want die geeft dus netjes een check in/uit.

het abonnement op de oude kaart kun je niet meer gebruiken zodra je met de nieuwe kaart ingecheckt hebt.

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben dus niet de enige. Het gaat inderdaad om Tilburg Reeshof. Fijn dat het in ieder geval niet aan mijn kaart ligt dan.

Als je daar vaker komt, hou het in de gaten. Maak desnoods foto's dat je netjes in of uitgecheckt hebt, noteer het nummer van het paaltje (of neem die mee in de foto) en geeft het door in dit topic of in dat andere topic waarin iemand hetzelfde meldt. 

En vandaag was het alweer raak. Hopelijk wordt het opgelost en staat het straks wel goed op mijn factuur die ik in moet dienen bij mijn werkgever want anders krijg ik dat niet vergoed.  

 Maar er waren ook andere problemen:
 

 

Nu staat er in de app bij vrijdag “in bewerking” betekent dat dat ze ermee bezig zijn? Hopelijk passen ze de woensdag dan ook meteen even aan zodat alles weer gewoon klopt en ik overal netjes in en uit gecheckt heb.

Badge +3

Nu staat er in de app bij vrijdag “in bewerking” betekent dat dat ze ermee bezig zijn? Hopelijk passen ze de woensdag dan ook meteen even aan zodat alles weer gewoon klopt en ik overal netjes in en uit gecheckt heb.

Dat van vrijdag zal wel goed komen, want dan is de transactie in ieder geval bekend. Die van woensdag nog even afwachten.

Ik kreeg zojuist zo’n correctietarief mail en meteen gebeld en krijg 17,50 terug. Fijn. Maar nadat ik heb opgehangen bedenk ik me ineens: wat gebeurd er dan met die 0,00? Wordt dat straks dan ook 2,50 of ook ineens 20? Aangezien ik retour ben gegaan? In de reishistorie staat ook alleen nog maar de heenreis en niet de terug reis. Heb gevraagd of ze ook de vrijdag meteen kon doen maar dat ging niet omdat die nog niet in mijn reishistorie staat.

Ik vraag me af of je dit ook niet via Facebook zou kunnen regelen, vind bellen altijd zo onhandig met dit soort zaken. Kan het beter uitleggen als het gewoon uittyp.

Badge +3

Ik vraag me af of je dit ook niet via Facebook zou kunnen regelen, vind bellen altijd zo onhandig met dit soort zaken. Kan het beter uitleggen als het gewoon uittyp.

Via Facebook of Twitter DM kan ook maar daar zijn de wachttijden lang. Als bellen geen optie is dan kan je ook een chat starten via https://www.ns.nl/klantenservice/contact daar is het vandaag rustig zegt men.

Een correctie zal na contact misschien niet op je factuur komen, maar de foutieve transactie (gemiste in/uitcheck) zal waarschijnlijk wel zo in je Reishistorie blijven staan. Er zou dan wel een transactie bij moeten komen met een negatief bedrag (die € 17,50).

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik kreeg zojuist zo’n correctietarief mail en meteen gebeld en krijg 17,50 terug. Fijn. Maar nadat ik heb opgehangen bedenk ik me ineens: wat gebeurd er dan met die 0,00? Wordt dat straks dan ook 2,50 of ook ineens 20? Aangezien ik retour ben gegaan? In de reishistorie staat ook alleen nog maar de heenreis en niet de terug reis. Heb gevraagd of ze ook de vrijdag meteen kon doen maar dat ging niet omdat die nog niet in mijn reishistorie staat.

Ik vraag me af of je dit ook niet via Facebook zou kunnen regelen, vind bellen altijd zo onhandig met dit soort zaken. Kan het beter uitleggen als het gewoon uittyp.

Je kunt dit soort dingen ook via dm/pb Twitter/Facebook regelen. Ooit ging dat sneller dan bellen, momenteel zit er een wachttijd van een aantal dagen op

 

 

En daar was de mail voor vrijdag… dus meteen weer bellen. Lange wachtrij dus ik dacht ik doe het ff via FB. Want het gedoe van woensdag lijkt nog niet te kloppen tenzij je binnen een bepaalde tijd gratis retour mag van NS.

 

De woensdag ziet er nu zo uit in mijn reishistorie nadat ik gebeld heb:
 

 

Badge +3

Dat ziet er op zich goed uit, de correctie van € 20,00 is teruggedraaid en er is een treinreis van € 2,50 bij gekomen. Dank voor je screenshot, ziet er toch weer iets anders uit dan een tijdje geleden.

De treinreis van € 2,50 is wel handig voor declareren, al staat er niet bij van waar naar waar dat was (Reeshof dus).

Badge +3

Gratis retour zou ‘kloppen’ als je bijv. naar Tilburg Universiteit (1 TE) zou reizen en binnen 35 minuten weer terug, want de eerste 8 TE kosten bij NS € 2,50 (spits, voltarief).

Maar naar Reeshof is 5 TE en zou retour (korter dan 35 minuten in Reeshof) € 2,90 kosten. Ik zou het lekker zo laten en je factuur afwachten.

Reageer