beantwoord

Uitgecheckt met verkeerde OV-chipkaart, 20 euro afgeschreven

• 22 maart 2015
  • 3 reacties
  • 1096 Bekeken

Beste,

Ik bezit 2 OV-chipkaarten, 1 kaart waarmee ik voor mijn werk vrij kan reizen op het traject Breda-Rotterdam Blaak en een andere OV Chipkaart die ik o.a. gebruik in de tram/metro in Rotterdam.
Nou heb ik op vrijdag 13 maart wel correct met de eerstegenoemde kaart ingecheckt maar vervolgens had ik per ongeluk met de andere kaart uitgecheckt. Omdat die laatste kaart niet was ingecheckt werd er bij het uitchecken automatisch het bedrag van 20 euro afgeschreven. Mijn vraag is of ik dit bedrag nog terug kan krijgen aangezien ik op het traject Breda-Rotterdam Blaak gratis reis en er ook te controleren valt dat ik met de andere kaart die ochtend ingecheckt ben op station Breda.

Ik hoor graag wat er mogelijk is en welke stappen ik hiervoor eventueel moet ondernemen.

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Janou NS 23 maart 2015, 08:57

Beste,

Ik bezit 2 OV-chipkaarten, 1 kaart waarmee ik voor mijn werk vrij kan reizen op het traject Breda-Rotterdam Blaak en een andere OV Chipkaart die ik o.a. gebruik in de tram/metro in Rotterdam.
Nou heb ik op vrijdag 13 maart wel correct met de eerstegenoemde kaart ingecheckt maar vervolgens had ik per ongeluk met de andere kaart uitgecheckt. Omdat die laatste kaart niet was ingecheckt werd er bij het uitchecken automatisch het bedrag van 20 euro afgeschreven. Mijn vraag is of ik dit bedrag nog terug kan krijgen aangezien ik op het traject Breda-Rotterdam Blaak gratis reis en er ook te controleren valt dat ik met de andere kaart die ochtend ingecheckt ben op station Breda.

Ik hoor graag wat er mogelijk is en welke stappen ik hiervoor eventueel moet ondernemen.Alvast bedankt.

Hallo nick.benschop! Welkom op het NS Forum. Ik kijk graag met je mee. Zou jij mij hiervoor een privébericht willen sturen met de Ov-chipkaartnummers en je persoonlijke gegevens? Je kan mij een privébericht sturen door op mijn naam te klikken en vervolgens op "stuur bericht".

Bekijk origineel

3 reacties

Beste,

Ik hoor graag wat er mogelijk is en welke stappen ik hiervoor eventueel moet ondernemen.Alvast bedankt.

Hallo nick.benschop! Welkom op het NS Forum. Ik kijk graag met je mee. Zou jij mij hiervoor een privébericht willen sturen met de Ov-chipkaartnummers en je persoonlijke gegevens? Je kan mij een privébericht sturen door op mijn naam te klikken en vervolgens op "stuur bericht".

Goedenmorgen, ik heb het zelfde probleem twee ingecheckt. 1 x met de ovkaart van mijn werkgever en 1 x met mijn eigen privé ov chipkaart. Hierdoor heb ik nu 2 x 20 euro in rekening gebracht gekregen. Het is bijna onmogelijk dit bedrag terug te krijgen. 40 Euro voor een rit van Arnhem naar Zutphen. Ik ben al een hele tijd bezig. Ik hoop dat ik nu gelopen kan worden.
Hallo Brigitte1972 en welkom op het NS Serviceforum!

Ik zal je enigszins moeten teleurstellen, gezien wij dit soort problemen tegenwoordig niet meer afhandelen via het NS Serviceforum. Je kunt daarvoor het beste contact opnemen met onze Klantenservice via Twitter, Facebook of telefonisch (via 030-7515155). Daar kunnen we je hier wel mee helpen. Ook kun je het hier eventueel zelf regelen.

Reageer