beantwoord

Uitgecheckt zonder in te checken

• 22 augustus 2014
  • 2 reacties
  • 158 Bekeken

Op 20 augustus ben ik van Dordrecht naar Amsterdam gereist, en keurig in en uitgecheckt. Op de terugreis loop ik het station in, zonder langs een poortje te komen. Ik bedenk me dat ik me nog in moet checken, loop terug en hou mijn kaart bij het poortje. Mededeling dat ik ben uitgecheckt.

Hierna alsnog weer ingechekt en in Dordrecht uitgecheckt.

Dus 10 euro ten onrechte afgeschreven (kortingskaart, anders was het 20). Kennelijk doen de poortjes aan de binnenkant van het station alleen uitchecken. Maar dan moeten ze toch niet reageren als je niet ingecheckt bent?

Kan via account geen geld terugvragen. Waarom niet?

Telefonische hulp vragen heb ik na 5 minuten "alle lijnen zijn bezet" opgegeven.

Dit moet toch niet kunnen?
icon

Beste antwoord door Tochjo 22 augustus 2014, 16:43

Maar dan moeten ze toch niet reageren als je niet ingecheckt bent?
Wel kunnen uitchecken als je niet bent ingecheckt is juist bewust mogelijk gemaakt om te voorkomen dat je het station niet kunt verlaten nu op steeds meer stations de poortjes gesloten zijn. De straf is hetzelfde als bij niet uitchecken als je wel bent ingecheckt: je betaalt het instaptarief.

Dat is kennelijk (nog?) niet geïmplementeerd. Het beste advies dat ik kan geven is even wachten tot er hier een moderator van NS langskomt die u zal verzoeken hem of haar een privébericht te sturen met uw gegevens, waarop hij of zij dit voor u in orde zal maken.
Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3
Maar dan moeten ze toch niet reageren als je niet ingecheckt bent?
Wel kunnen uitchecken als je niet bent ingecheckt is juist bewust mogelijk gemaakt om te voorkomen dat je het station niet kunt verlaten nu op steeds meer stations de poortjes gesloten zijn. De straf is hetzelfde als bij niet uitchecken als je wel bent ingecheckt: je betaalt het instaptarief.

Dat is kennelijk (nog?) niet geïmplementeerd. Het beste advies dat ik kan geven is even wachten tot er hier een moderator van NS langskomt die u zal verzoeken hem of haar een privébericht te sturen met uw gegevens, waarop hij of zij dit voor u in orde zal maken.
Goed dat je ons forum hebt gevonden om je vraag te stellen. Het is inderdaad nog niet mogelijk om via onze app te checken. De app wordt doorontwikkeld waardoor het zou kunnen dat dit op termijn mogelijk is. Voor nu kan ik je zeker helpen. Je mag via een privébericht mij wel je NAW-gegevens, OV-chipkaartnummer, Iban en het traject dan ga ik het voor je oplossen!

Reageer