beantwoord

Uitgecheckt zonder te reizen

  • 8 november 2016
  • 2 reacties
  • 142 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Geachte heer/ mevrouw,

Vanochtend wou ik inchecken op Amsterdam CS. Blijkbaar was dit een uitcheckpaal en werd er meteen 10 euro afgeschreven van mijn persoonlijke OV kaart. Daarna heb ik gewoon ingecheckt voor mijn reis. Het NS personeelslid van mijn trein tipte mij een brief te sturen/ claim in te dienen maar de mijn NS site is nogal onoverzichtelijk en onduidelijk. Hoe kan ik mijn 10 euro terugkrijgen?

Met vriendelijke groet,

Hidde

----------
update:

Beste Ik spoor,

Ook de reactieknop (om op u te reageren) is voor mij onvindbaar. Ik checkte in bij spoor 1, waar geen hekken staan. En heb na mijn bezoek aan de kiosk per ongeluk aan de verkeerde kant van het poortje ingecheckt. Kunt u mij nogmaals verder helpen?

Gr.
icon

Beste antwoord door Tochjo 8 november 2016, 15:06

Poortjes hebben een incheckzijde en een uitcheckzijde. Als u uw kaart bij de uitcheckzijde houdt, neemt het poortje aan dat u wel een reis gemaakt zult hebben - het idee is immers dat men alleen aan die kant van het poortje komt door met de trein op dat station aangekomen te zijn. Om u toch het station te laten verlaten, opent het poortje wel als u daar uw kaart voor de lezer houdt, ook als u niet bent ingecheckt. Dat laatste kost het instaptarief, want het poortje kan dan de ritprijs niet bepalen. Het is dus belangrijk dat u uw kaart aan de juiste kant voor de lezer houdt.

U kunt uw saldo terugvragen via de klantenservice. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS), een e-mail te sturen via dit contactformulier of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Op deze pagina vindt u daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals het postadres, maar houdt u er rekening mee dat een reactie op een ingevuld formulier of papieren brief meerdere weken op zich kan laten wachten.

Ook de reactieknop (om op u te reageren) is voor mij onvindbaar.
Als u geen mogelijkheid ziet om in een bestaand topic te reageren, dan moet u waarschijnlijk uw account nog activeren. Dat kan met de link in de mail die u hebt ontvangen toen u zich op dit forum registreerde.
Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3
Poortjes hebben een incheckzijde en een uitcheckzijde. Als u uw kaart bij de uitcheckzijde houdt, neemt het poortje aan dat u wel een reis gemaakt zult hebben - het idee is immers dat men alleen aan die kant van het poortje komt door met de trein op dat station aangekomen te zijn. Om u toch het station te laten verlaten, opent het poortje wel als u daar uw kaart voor de lezer houdt, ook als u niet bent ingecheckt. Dat laatste kost het instaptarief, want het poortje kan dan de ritprijs niet bepalen. Het is dus belangrijk dat u uw kaart aan de juiste kant voor de lezer houdt.

U kunt uw saldo terugvragen via de klantenservice. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS), een e-mail te sturen via dit contactformulier of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Op deze pagina vindt u daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals het postadres, maar houdt u er rekening mee dat een reactie op een ingevuld formulier of papieren brief meerdere weken op zich kan laten wachten.

Ook de reactieknop (om op u te reageren) is voor mij onvindbaar.
Als u geen mogelijkheid ziet om in een bestaand topic te reageren, dan moet u waarschijnlijk uw account nog activeren. Dat kan met de link in de mail die u hebt ontvangen toen u zich op dit forum registreerde.
Reputatie 4
Kennelijk ben je het station binnengekomen door zonder in te checken door de poortjes te lopen.

Reageer