beantwoord

Uitgechekt bij een verkeerde paal

• 6 april 2021
  • 2 reacties
  • 52 Bekeken

Hallo, ik was een tijdje geleden met de trein naar Amsterdam Amstel gereisd en toen heb ik daar per ongeluk ingecheckt bij de metro ipv uitgecheckt bij de ns. Vervolgens is er geld van mijn moeders rekening afgehaald omdat ik vergeten zou zijn uit te checken (zowel de treinreis als de niet gemaakte metro rit). Nu kan ik via uitcheckgemist.nl wel mijn geld terug vragen voor de treinreis maar niet voor de metrorit. Dit komt omdat je je vertrek en aankomstpunt eerst moet invullen voordat je verder kan, maar aangezien ik nooit in de metro heb gezeten kan ik daar niets invullen. Wat kan ik doen om alsnog mijn geld terug te krijgen?

icon

Beste antwoord door iMark 6 april 2021, 18:12

Contact opnemen met de klantenservice van GVB: https://www.gvb.nl/klantenservice

Het is mij niet helemaal duidelijk via welk poortje jehet station hebt verlaten. Normaal gesproken zou het GVB-poortje niet moeten opengaan als er geen incheck bij GVB is geregistreerd. Je had een foutmelding moeten krijgen om uit te checken bij NS.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Contact opnemen met de klantenservice van GVB: https://www.gvb.nl/klantenservice

Het is mij niet helemaal duidelijk via welk poortje jehet station hebt verlaten. Normaal gesproken zou het GVB-poortje niet moeten opengaan als er geen incheck bij GVB is geregistreerd. Je had een foutmelding moeten krijgen om uit te checken bij NS.

Badge +3

Geld terug voor de treinreis is inderdaad redelijk simpel, via www.uitcheckgemist.nl

Afhankelijk van de prijs van je reis naar Amstel en het bedrag dat daarvoor ingehouden is (€10 bij een abonnement, €20 zonder abonnement) kan je dat ook nog laten voor wat het is.

Binnen enkele dagen zou ook de (niet gemaakte) metrorit op uitcheckgemist moeten staan. Dan vul je in Amstel - Amstel voor je inchecktarief (€4) terug.

Volgens mij gaan poortjes altijd open, alleen de paaltjes op het perron geven die melding dat je nog ingecheckt bent bij NS.

Reageer