beantwoord

uitlenen van studenten ov pas

• 9 juni 2015
  • 9 reacties
  • 6934 Bekeken

is het toegestaan om een studenten ov uit te lenen aan een vriend of vriendin ?? want wat maakt het uit, al koopt die persoon een kaartje of ov er word alsnog geld naar de NS overgemaakt voor de reis alleen via een naam die dan niet van de reiziger is die op dat moment het pasje beheert
icon

Beste antwoord door OgreRail 9 juni 2015, 14:54

Een studenten OV is persoonlijk en niet overdraagbaar. Het overdragen kan gezien worden als fraude en daar kan een conducteur voor bekeuren en de OV-Chipkaart voor innemen. Uw redenatie is erg kort door de bocht en tegen het asociale aan. Als je met de trein of bus of vliegtuig of taxi reist is het normaal dat daarvoor betaald moet worden.
Bekijk origineel

9 reacties

Een studenten OV is persoonlijk en niet overdraagbaar. Het overdragen kan gezien worden als fraude en daar kan een conducteur voor bekeuren en de OV-Chipkaart voor innemen. Uw redenatie is erg kort door de bocht en tegen het asociale aan. Als je met de trein of bus of vliegtuig of taxi reist is het normaal dat daarvoor betaald moet worden.
Een studenten OV is persoonlijk en niet overdraagbaar. Het overdragen kan gezien worden als fraude en daar kan een conducteur voor bekeuren en de OV-Chipkaart voor innemen. Uw redenatie is erg kort door de bocht en tegen het asociale aan. Als je met de trein of bus of vliegtuig of taxi reist is het normaal dat daarvoor betaald moet worden. asociaal ?? hoe is mijn vraag asociaal en kort door de bocht ?? beter een duidelijk straight to the point dan halfbakken onbedachte snelle verzonnen vragen, jullie krijgen je geld hoe je went of keert om de trein te gebruiken, DAT is asociaal en zeker als jullie dan vertraging hebben om onzinnige redenen zoals te koud weer, bedankt ns voor het wederom bewijzen van hoe vervelend jullie kunnen zijn doei
Reputatie 7
Badge +4
Degene die de kaart uitleent is hem kwijt, want de conducteur neemt hem in en degene die er mee reist pleegt fraude. U krijgt in ieder geval een boete wegens zwartrijden en vaak ook nog een combibon omdat u reist met een valse identiteit.

Dat maakt het uit. Merkwaardig dat u dat zelf niet kunt bedenken, met deze opvattingen zou u wel eens vaker in de problemen kunnen komen. Zo werken de dingen niet. Natuurlijk mag niemand reizen op een persoonlijke studentenkaart van een ander.

Uw nick is overigens respectloos.
Degene die de kaart uitleent is hem kwijt, want de conducteur neemt hem in en degene die er mee reist pleegt fraude. U krijgt in ieder geval een boete wegens zwartrijden en vaak ook nog een combibon omdat u reist met een valse identiteit.

Dat maakt het uit. Merkwaardig dat u dat zelf niet kunt bedenken, met deze opvattingen zou u wel eens vaker in de problemen kunnen komen. Zo werken de dingen niet.

Ik vind uw nick overigens respectloos.
ik denk vaak genoeg na over de regels bladieblalalal oke, enme nickname als je nogal bekend zou zijn in de metal cultuur is niet zo zorgwekkend als je nu denkt, slam is namelijk een subgenre in de metal scene, is dat soms respectloos ??? slaminyourface als in harde muziek in je gezicht, wouw wat respectloos
Thom en Ogrerail hebben jouw vraag correct beantwoord. Het is niet toegestaan om Studentenreisrecht uit te lenen aan andere reizigers. De conducteur zal in dat geval de OV-chipkaart in beslag nemen en deze zal worden vernietigd.
Reputatie 4
Even terug komen op de basis, een studenten-OV is persoonlijk en er wordt zover ik weet niet betaald per rit.
NS krijgt een bepaald totaalbedrag terug van de overheid voor alle studentenkaarten (zover ik weet).
Even terug komen op de basis, een studenten-OV is persoonlijk en er wordt zover ik weet niet betaald per rit.
NS krijgt een bepaald totaalbedrag terug van de overheid voor alle studentenkaarten (zover ik weet).
dan krijgen ze tog betaald ?? of je nou studenten ov hebt of niet
Hoop van harte dat jij diegene bent die studentenreisrecht van iemand anders wil lenen :8.
Hoop van harte dat jij diegene bent die studentenreisrecht van iemand anders wil lenen :8.
een voor allen en allen voor 1 maat

Reageer