beantwoord

Uitstel van betaling

• 11 juli 2017
  • 9 reacties
  • 211 Bekeken

Beste NS,

Vandaag heb ik op station Middelburg ingecheckt om naar Amsterdam Centraal te reizen. Echter kwam ik er op Rotterdam Centraal, in de trein, achter dat ik thuis mijn boardingpass was vergeten mee te nemen bij mijn ouders in Vlissingen voor mijn vlucht van morgen. Om die reden ben ik terug gegaan uit Rotterdam om deze te halen. Echter, ter hoogte van Krabbendijke op de terugweg kwam de conducteur voor de gewone controle. Ik heb een ingecheckte OV-chipkaart laten zien. De conducteur vondt dit niet in orde en heeft daarom een uitstel van betaling uitgeschreven vannuit Amsterdam naar Vlissingen!

Ik vind dit een merkwaardige zaak, aangezien mijn ingecheckte kaart een geldig vervoersbewijs zou moeten zijn, en ik in het geheel niet buiten de poortjes ben geweest. Ik heb dus ook nooit in Rotterdam uitgecheckt. Toch zou dit niet geldig zijn. Daarnaast, waarom Amsterdam? Ja, het was mijn oorspronkelijke bestemming, maar ik was er in het geheel rond die tijd niet geweest.

Ik begrijp daarom dus ook niet waarom ik nu de ticketprijs Amsterdam - Vlissingen moet betalen, terwijl ik met een geldige, ingecheckte OV-kaart onderweg was.
icon

Beste antwoord door Tamzin 11 juli 2017, 21:01

Vandaag heb ik op station Middelburg ingecheckt om naar Amsterdam Centraal te reizen. Echter kwam ik er op Rotterdam Centraal, in de trein, achter dat ik thuis mijn boardingpass was vergeten mee te nemen bij mijn ouders in Vlissingen voor mijn vlucht van morgen. Om die reden ben ik terug gegaan uit Rotterdam om deze te halen. Echter, ter hoogte van Krabbendijke op de terugweg kwam de conducteur voor de gewone controle. Ik heb een ingecheckte OV-chipkaart laten zien. De conducteur vondt dit niet in orde en heeft daarom een uitstel van betaling uitgeschreven vanuit Amsterdam naar Vlissingen!

Aannemende dat U op saldo reisde is dat terecht. U mag namelijk niet terugreizen in de richting van uw vertrekstation. U had daarom in Rotterdam moeten uitchecken en weer inchecken. U moet namelijk de kilometers Middelburg-Rotterdam-Middelburg wel betalen.

Alleen als U op een abonnement reisde (en dus niet op saldo reisde) kunt U waarschijnlijk restitutie krijgen.
Bekijk origineel

9 reacties

Vervelend dat u uw boarding pass was vergeten. Ik begrijp wel waarom mijn collega u voorzien heeft van een UVB. U geeft aan dat u op Rotterdam CS bent omgedraaid, zonder in- en uit te checken. Daar zit het probleem. Het is nl niet toegestaan om terug te reizen in de richting van uw incheckstation. Waarom de collega Amsterdam CS naar Vlissingen heeft uitgeschreven heeft denk ik te maken met hetgeen u verteld heeft.

Om uw bezwaar verder kenbaar te maken, zal u contact moeten opnemen met de klantenservice of wacht hier op een moderator die hulp aanbiedt.
Verder is het ook van belang wat voor kaart cq abonnement u heeft. Ik hoop dat u spoedig met de klantenservice kunt overleggen 030-7515155.
Reputatie 7
Badge +3

Vandaag heb ik op station Middelburg ingecheckt om naar Amsterdam Centraal te reizen. Echter kwam ik er op Rotterdam Centraal, in de trein, achter dat ik thuis mijn boardingpass was vergeten mee te nemen bij mijn ouders in Vlissingen voor mijn vlucht van morgen. Om die reden ben ik terug gegaan uit Rotterdam om deze te halen. Echter, ter hoogte van Krabbendijke op de terugweg kwam de conducteur voor de gewone controle. Ik heb een ingecheckte OV-chipkaart laten zien. De conducteur vondt dit niet in orde en heeft daarom een uitstel van betaling uitgeschreven vanuit Amsterdam naar Vlissingen!

Aannemende dat U op saldo reisde is dat terecht. U mag namelijk niet terugreizen in de richting van uw vertrekstation. U had daarom in Rotterdam moeten uitchecken en weer inchecken. U moet namelijk de kilometers Middelburg-Rotterdam-Middelburg wel betalen.

Alleen als U op een abonnement reisde (en dus niet op saldo reisde) kunt U waarschijnlijk restitutie krijgen.
Lijkt mij heel eenvoudig: je was op de terugweg zonder uitgecheckt te hebben. Overigens een onzinnige reden om terug te keren. Een boardingpas kan je op Schiphol zo weer uitdraaien.
3 keer ongeveer hetzelfde antwoord binnen 1 minuut van 3 verschillende personen.
Ah, juist... ik reis bijna nooit met de trein, dus dat wist ik niet.
Waarom A'dam CS is uitgeschreven begrijp ik niet. Ik heb toch duidelijk aangegeven in Rotterdam ben omgekeerd.

Overigens een onzinnige reden om terug te keren. Een boardingpas kan je op Schiphol zo weer uitdraaien.
Niet als je met Ryanair vliegt 😉
Reputatie 2
Dan had 't nog veel makkelijker gekund Matthais! Je kan heel simpelweg je boarding pass ophalen in de Ryanair app, mobieltje laten scannen bij de gates/checks en klaar.... kost je 1 minuut 😞
Dan had 't nog veel makkelijker gekund Matthais! Je kan heel simpelweg je boarding pass ophalen in de Ryanair app, mobieltje laten scannen bij de gates/checks en klaar.... kost je 1 minuut :(

Als Mn mobiel nou toch niet leeg was... (Apple opladers zijn niet te vertrouwen. Wees gewaarschuwd.)
Een grote pechdach...
Dan nog een andere tip. Als u weinig met de trein reist en toch een afstand aflegt, zoals vandaag, kan er een leuke actie zijn in de spoordeelwinkel.nl
Ah, juist... ik reis bijna nooit met de trein, dus dat wist ik niet.
Waarom A'dam CS is uitgeschreven begrijp ik niet. Ik heb toch duidelijk aangegeven in Rotterdam ben omgekeerd.

Overigens een onzinnige reden om terug te keren. Een boardingpas kan je op Schiphol zo weer uitdraaien.
Niet als je met Ryanair vliegt ;)

Zo te zien jokt MatthaisWolffs een beetje. Als je op zijn eerdere berichten krijgt lees ik o.a.
Ik reis bijna dagelijks van Middelburg naar Breda.

Een beetje jammer toch.

Reageer