beantwoord

Uploaden foto

  • 8 October 2022
  • 3 reacties
  • 315 Bekeken

Reputatie 1
  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties

Mijn vrouw wil voor haar moeder een NS-chipkaart aanmaken. Mijn schoonmoeder heeft altijd een auto gehad, maar die wil ze met het oog op gezondheidsklachten verkopen. Om toch mobiel te blijven, wil ze voortaan met de trein reizen. Op de chipkaart kan dan een abonnement gezet worden.

Mijn schoonmoeder heeft nog nooit eerder een NS-chipkaart gehad. Vandaar dat ze dus mijn vrouw heeft gevraagd die voor haar te laten maken. Wij wonen in de Randstad en mijn schoonmoeder in Zuid-Limburg. Mijn schoonmoeder is vorige week zondag speciaal naar ons toegereden (waarschijnlijk dus voor het laatst) voor het laten maken van de chipkaart. Dit is echter niet gelukt; mijn vrouw heeft enkele pogingen gedaan, maar het lukte haar niet een foto van mijn schoonmoeder te uploaden. Ze kreeg de mededeling dat dit door een “technische storing” niet mogelijk is. Deze mededeling krijgt ze echter een week later nog steeds.  

Mijn vrouw heeft ook geprobeerd te chatten met een NS-medewerker, maar volgens die medewerker kan het probleem alleen verholpen worden als mijn schoonmoeder zelf aanwezig is. Dat is dus moeilijk, vanwege de afstand. . 

Wat kan hier aan de hand zijn, en hoe valt dit op te lossen? 

icon

Beste antwoord door Momo 8 October 2022, 20:11

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Zie dit topic en ook de mogelijke oplossing daarin. Die NS medewerker aan de chat, kletst (chat) helaas uit zijn nek. Maar dat zie ik helaas wel vaker hier.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Er zijn al meerdere meldingen en klachten over, en zeker al sinds eind augustus.

 

Het probleem is alleen bij een Dal Voordeel op saldo, bij een Flex abonnement lukt het wel om een foto te uploaden. Maar mocht uw schoonmoeder ook Keuzedagen willen, dan kan dat alleen icm een Dal Voordeel op saldo. 

De gegeven is oplossing, zoals in andere topics aangegeven, in overleg met de klantenservice (zodat er een notitie met de toezegging komt) de kaart los te bestellen bij OV-chipkaart en dan het abonnement te kopen als de kaart binnen is en de kosten van de kaart terugvragen.

 

Indien uw schoonmoeder geen (of niet direct) Keuzedagen wilt kan het ook een oplossing zijn om eerst een Flex abonnement te bestellen en dit na een maand te wijzigen naar Dal Voordeel op saldo (en indien gewenst dan met Keuzedagen).

Reputatie 7
Badge +3

Mijn vrouw heeft ook geprobeerd te chatten met een NS-medewerker, maar volgens die medewerker kan het probleem alleen verholpen worden als mijn schoonmoeder zelf aanwezig is. Dat is dus moeilijk, vanwege de afstand. . 

Gewoon nog een keer een chat beginnen en net doen alsof u uw schoonmoeder bent.

Reageer