Mijn vrouw wil voor haar moeder een NS-chipkaart aanmaken. Mijn schoonmoeder heeft altijd een auto gehad, maar die wil ze met het oog op gezondheidsklachten verkopen. Om toch mobiel te blijven, wil ze voortaan met de trein reizen. Op de chipkaart kan dan een abonnement gezet worden.
Mijn schoonmoeder heeft nog nooit eerder een NS-chipkaart gehad. Vandaar dat ze dus mijn vrouw heeft gevraagd die voor haar te laten maken. Wij wonen in de Randstad en mijn schoonmoeder in Zuid-Limburg. Mijn schoonmoeder is vorige week zondag speciaal naar ons toegereden (waarschijnlijk dus voor het laatst) voor het laten maken van de chipkaart. Dit is echter niet gelukt; mijn vrouw heeft enkele pogingen gedaan, maar het lukte haar niet een foto van mijn schoonmoeder te uploaden. Ze kreeg de mededeling dat dit door een “technische storing” niet mogelijk is. Deze mededeling krijgt ze echter een week later nog steeds.
Mijn vrouw heeft ook geprobeerd te chatten met een NS-medewerker, maar volgens die medewerker kan het probleem alleen verholpen worden als mijn schoonmoeder zelf aanwezig is. Dat is dus moeilijk, vanwege de afstand. .
Wat kan hier aan de hand zijn, en hoe valt dit op te lossen?