beantwoord

uploaden pasfoto

• 28 april 2020
  • 15 reacties
  • 252 Bekeken

Dag,

Het uploaden van mijn pasfoto lukte gisteren telkens niet. Hij voldoet aan alle eisen, maar ik krijg telkens een foutmelding. Nu wilde ik het vandaag weer proberen, blijkt mijn termijn hiervoor verlopen te zijn, want dat moest voor vandaag.. Wat kan ik hieraan doen?

icon

Beste antwoord door Sascha NS 28 april 2020, 16:04

Goedemiddag aselten. Welkom bij de NS Community.

Ik wil je adviseren om contact te zoeken met de Klantenservice van OV-chipkaart voor de aanvraag van een vervangende kaart. In contact met onze Klantenservice kan je de kosten voor de vervangende kaart vervolgens terugkrijgen.

Bekijk origineel

15 reacties

Goedemiddag aselten. Welkom bij de NS Community.

Ik wil je adviseren om contact te zoeken met de Klantenservice van OV-chipkaart voor de aanvraag van een vervangende kaart. In contact met onze Klantenservice kan je de kosten voor de vervangende kaart vervolgens terugkrijgen.

Bij mij idem! Krijg een brief dat ik mijn pasfoto moet uploaden, maar de link die erbij staat werkt niet. Heb gechat met NS, geen reactie. Heb een twitter bericht gestuurd, geen reactie. Gebeld, eindeloze wachtrij. Dit is mijn laatste poging...hoe en waar kan ik mijn pasfoto uploaden??? 

Goedenavond Saar1971. Welkom bij de NS Community.

Evenals aselten wil ik je verzoeken een vervangende OV-chipkaart aan te vragen via de Klantenservice van OV-chipkaart. De kosten hiervoor krijg je (indien je een abonnement bij oNS hebt) op aanvraag via onze Klantenservice terug

Hi, bedankt voor je reactie maar vinden jullie het geen service doordat dan voor je klanten te doen? Jullie sturen tot 2x toe een link via de post, die niet werkt, ik ben al dagen bezig contact te zoeken en dan is jullie antwoord; vraag een andere kaart aan met wederom een link...klantvriendelijkheid? Ik laat het even zo, ben er beetje klaar mee, sorry!

Badge +3

@Saar1971 Gebruik https://www.ns.nl/ovchip-pasfoto om je foto te uploaden.

Het referentienummer staat in de mail of brief die je ontvangen hebt, en is geldig tot de datum die ook in die brief/mail staat (meestal tot 6 weken voor einddatum van je kaart).

Verloopt je kaart binnen 6 weken? Dan moet het via https://www.ov-chipkaart.nl/vervangen-of-beeindigen/wat-te-doen-met-een-bijna-verlopen-kaart.htm en krijg je de kosten (€ 7,50) later van NS terug na contact met de klantenservice.

Helaas...link is verlopen! En dan zou ik de kosten via de klantenservice terug kunnen krijgen...maar dan zijn we weer terug bij af want die klantenservice is niet te bereiken! Kortom...wat nu??

Ik vind het vervelend om te lezen dat het via het proces wat wij hebben aangeboden niet is gelukt, Saar1971, maar wij mogen het simpelweg niet alsnog handmatig uitvoeren. Voor de aanvraag van een vervangende OV-chipkaart zijn namelijk persoonlijke gegevens nodig. Voor dit automatische proces heb je toestemming gegeven bij de aanschaf, maar handmatig mogen wij dit simpelweg niet doen. Je zult het nu echt zelf moeten aanvragen en de kosten dan achteraf bij onze Klantenservice terugvragen. Deze is overigens gewoon bereikbaar, maar het is wel erg druk door de huidige situatie in Nederland. Mocht je geen lange tijd telefonisch willen wachten, zijn Chat, Facebook of Twitter goede alternatieven. Het kan even duren totdat je een reactie krijgt, maar je kunt tijdens het wachten gewoon andere dingen doen.

Dankjewel voor je reactie. Maar ik heb het vorige week via twitter gedaan, geen reactie. Ik heb een chat gestart geen reactie...dus ik hoop dat je snapt dat ik moedeloos hiervan wordt. Ik begrijp niet waarom ik niet binnen mijn eigen account die foto kan plaatsen, dat is toch het meest eenvoudig. De klantenservice is simpelweg niet bereikbaar...tenzij je 45 minuten in de wacht wil staan. 

Hoi Saar1971,

Stuur je mij toe met welk account je een bericht hebt gestuurd? Dan probeer ik het weer terug te vinden.

Hi, bedoel je Twitter? Elveehaa, dat was 26 april, 14.32 uur! 

@Saar1971 Ik heb gezocht maar wij hebben je bericht niet ontvangen. Dit komt doordat je je account hebt afgeschermd

Oké, het account staat nu op ‘openbaar’

Badge +3

Als je je account afschermt en @NS_online volgt zouden ze je berichten ook moeten zien.

Goed, als nu nu een tweet stuurt dan krijg je wel een reactie. Waarschijnlijk zullen mij collega's vragen of je een privébericht wilt sturen met je NAW-gegevens, geboortedatum en e-mailadres. Als je OV-chipkaart binnen 8 weken verloopt en je een doorlopend treinabonnement hebt van ons, dan wordt de oplossing dat je zelf de kaart bestelt via: https://www.ov-chipkaart.nl/vervangen-of-beeindigen/wat-te-doen-met-een-bijna-verlopen-kaart.htm vanaf 6 weken voordat de kaart verloopt en dat wij je de 7,50 alvast terugbetalen. Laat je weten of het is gelukt?

Reageer