beantwoord

van hengelo naar bad bentheim met de intercity

• 21 december 2020
  • 4 reacties
  • 337 Bekeken

Ik ga vaak van Hengelo naar  bad Bentheim met de trein met mijn OV chip kaart , maar dan moet ik nog steeds betalen in de RB 61 want in Oldenzaal is er niet genoeg tijd om uit te stappen, uit checken en dan weer in te stappen . Dat is heel jammer want ik moet dus normaal 1 keer in de week naar school en ben dan 10€ kwijt okal heb ik en OV chip kaart waar het reizen dus eigenlijk gratis is. En als ik dan met de intercity ga miet ik ook betalen omdat ik nergens kan inchecken dus nu is mijn vraag hoe kan ik nou gratis vanaf bad Bentheim naar Hengelo rijzen want mijn vriend woont in Soest en het scheelt ook weer heel veel wachttijd als ik met de intercity rijs

icon

Beste antwoord door Raymond123 21 december 2020, 13:50

Reis je gratis met een studentenkaart of een abonnement op het NL-traject? Dan kun je via NSinternational wel een kaartje kopen met ‘100 pct NL vrij’

Voor de intercity betaal je dan (maar liefst) 7,10 eur voor die paar kilometer in Duitsland en voor de RB61 betaal je 3,10. Die laatste heeft een wat ongelukkige aansluiting richting het westen. Je moet dan dus wel een geldig abonnement hebben voor het NL-gedeelte.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Voor niets gaat de zon op. Gratis reizen vanaf Bad Bentheim met Nederlandse OV chipkaart kan niet, ook al heb je er een abonnement op staan waarbij je geen reiskosten in Nederland hebt. Je zult toch een kaartje naar de grens moeten kopen en over de grens moeten inchecken met je je Nederlandse OV chipkaart.

Reputatie 6
Badge

Reis je gratis met een studentenkaart of een abonnement op het NL-traject? Dan kun je via NSinternational wel een kaartje kopen met ‘100 pct NL vrij’

Voor de intercity betaal je dan (maar liefst) 7,10 eur voor die paar kilometer in Duitsland en voor de RB61 betaal je 3,10. Die laatste heeft een wat ongelukkige aansluiting richting het westen. Je moet dan dus wel een geldig abonnement hebben voor het NL-gedeelte.

Reputatie 6

Gratis van Bad Bentheim naar Oldenzaal? Vraagt @Anoesjka17 dat zich echt af? 

Reputatie 7
Badge +4

Als je echt vaak van en naar Bentheim reist, zou ik voor het Duitse gedeelte een Bahncard 25 kopen. Dan heb je 25 procent reductie voor het Duitse deel en 100 procent reductie voor Nederland vanaf de grens. De prijs is 8,80 per jaar voor jongeren onder de achttien en dat is  een schijntje. De normale kaart is wel duurder geworden, euro 54,60. Een ProbeBahncard kan ook gunstig zijn. Het voordeel is per reis met de in verhouding snelle IC € 1,77 per keer. Het is een kwestie van rekenen en dat is treinreizen altijd.

https://www.bahn.de/p/view/bahncard/ueberblick/bahncard25.shtml?dbkanal_007=L01_S01_D001_KIN0004_FV-BC25-2016_LinkeNavigationLink_LZ01

https://www.bahn.de/p/view/bahncard/ueberblick/jugendbahncard25.shtml?dbkanal_007=L01_S01_D001_KIN0004_JugendBC_LinkeNavigationLink_LZ01

Realiseer je wel dat de Studentenkaart belachelijk goedkoop is in verhouding met de normale prijzen. 

Reageer