Van rit naar reis


Reputatie 6
Badge +2
Index:

http://www.ns.nl/binaries/_ht_1464616365136/content/assets/ns-nl/reisinformatie/2016/qas-van-rit-naar-reis-30mei2016.pdf

https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/tussentijds-uit-inchecken-op-amsterdam-muiderpoort-12810/index3.html#post139015 en verder

Zie ook:

https://forum.ns.nl/search.php?q=Van+rit+naar+reis

39 reacties

Reputatie 6
Badge +2
https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/tussentijds-uit-inchecken-op-amsterdam-muiderpoort-12810/index3.html#post139015 en verder
201805 10 22:09
Update: https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/tussentijds-uit-en-inchecken-op-amsterdam-muiderpoort-12810/index3.html#post139015 en verder.
Reputatie 6
Badge +2
201809 3 14:38
Met NS Flex geldt ''van rit naar reis'' ook bij wisseling van vervoerder, zie https://www.ns.nl/klantenservice/flex/altijd-een-eerlijk-tarief.html en https://community.ns.nl/ns-flex-60/ns-flex-is-officieel-van-start-51066/index1.html#post344991.

Medio 2019 zal ook voor Dal Vrij 65+ en Weekend Vrij 65+ een NS-Flexversie ingevoerd worden, volgens https://community.ns.nl/ns-flex-60/ns-flex-is-officieel-van-start-51066.
Reputatie 7
Badge +3
Hoe zit bij situaties waarbij je gedwongen wordt om te checken omdat er tariefobstakelpoortjes staan? Ik denk dan aan Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Muiderpoort, Amsterdam Zuid etc.
Reputatie 6
Badge +2
Hoe zit bij situaties waarbij je gedwongen wordt om te checken omdat er tariefobstakelpoortjes staan? Ik denk dan aan Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Muiderpoort, Amsterdam Zuid etc.

201809 4 13:07 aanbevolenomwegflex
Bij overstap van NS naar NS geldt zowel op saldo als bij flex dat het moment van de eerste incheck bepalend is. Of bij flex het probleem van het in rekening brengen van een omweg volgens de planner automatisch wordt opgelost weet ik niet, dat zou je kunnen vragen op https://community.ns.nl/ns-flex-60/ns-flex-is-officieel-van-start-51066.
Reputatie 7
Badge +3
Waarom zou ik dat niet in dit topic kunnen vragen? Allicht dat een moderator meeleest en het heeft wel degelijk verband met dit topic.🤔
Hoe zit bij situaties waarbij je gedwongen wordt om te checken omdat er tariefobstakelpoortjes staan? Ik denk dan aan Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Muiderpoort, Amsterdam Zuid etc.

Vooralsnog is daar geen oplossing voor, net als bij het Reizen op Saldo. Aangezien de situatie voor deze stations ook aanwezig is voor andere producten wil ik je vragen dit in een ander, nieuw topic aan te geven omdat we anders teveel afwijken van waar dit topic voor bedoeld is.

Edit: Mijn laatste opmerking over het doel van dit topic mogen jullie negeren. Ik heb de eerste vraag van Dennis onjuist geïnterpreteerd.
Reputatie 7
Badge +3
Ik begrijp niets van de reacties van @Dennis en @Jouke NS.

Dit is een topic dat gaat over van Rit naar Reis. De situatie op Amsterdam Muiderpoort wordt nota bene aangehaald in het eerste bericht in dit topic.

Waar het op neerkomt is dat de introductie van NS Flex blijkbaar geen enkele oplossing biedt voor het teveel aan reiskosten betalen bij door NS gedwongen omchecken. Dat lijkt me een uiterst relevante constatering in juist dit topic en niet een nieuw topic. En daarbij een gemiste kans natuurlijk.
Badge +3
Omdat Flex een reizen op rekening i.p.v. saldo product is zou een overstap op bijv. Sloterdijk eenvoudig achteraf automatisch gecorrigeerd kunnen worden.

Voor mensen met een Traject Vrij gebeurt dat immers ook al, toch?
Nog niet toch ?
Reputatie 6
Badge +2
201809 4 22:07
De gevolgen van tussentijds uit- en weer inchecken bij overstap van NS naar NS (gedwongen of voor het bezoeken van een faciliteit) kunnen worden onderverdeeld in twee subtopics, waarvan die over wisseling van dal naar spits is opgelost, zodat overblijft het feit dat soms een omweg wordt gerekend. Daar is al veel over geschreven, maar nog niet zoveel over de combinatie met NS Flex. Dat is een goed afgebakend onderwerp, dus een apart topic is prima.

Je zou inderdaad verwachten dat dit met NS Flex gemakkelijker is op te lossen.
Ik ga jullie vraag over het achteraf corrigeren van verplichte overstappen uitzetten bij de collega's die NS Flex ontworpen hebben. Ik kom erop terug.
Helaas heb ik nog geen reactie mogen ontvangen. Ik ga het nogmaals uitvragen.
Inmiddels heb ik een reactie gekregen op de vraag of gedwongen uit- en inchecken automatisch worden gecorrigeerd. Dit is niet het geval en er zijn geen plannen om dit in de toekomst wel toe te passen op NS Flex. Indien een reiziger extra kosten maakt vanwege een gedwongen overstap dan dient de reiziger zelf restitutie te vragen.
Reputatie 7
Badge +3
@Jouke NS
Dat mag in de vergaarbak met gemiste kansen. Wat een treurigheid.

Reageer