Verdorven conducteurs (misbruik maken met de macht op boetes uit te schrijven)

Ik ben er vandaag achter gekomen dat NS-conducteurs eigenlijk heel gemakkelijk misbruik kunnen maken van hun macht. Laat ik vooropstellen dat er onwijs vriendelijke en menslievende conducteurs zijn, maar er hoeft maar één verkeerde conducteur bij te zitten en dan gaat het dus mis. Precies wat ik heb meegemaakt. Echt wel het ellendigste wat je als abonnementhouder kan overkomen.
Het zat zo: ik ben een student, ik heb een studenten OV-chipkaart. Ik reis bijna elke dag van de week met de trein. Ik moet altijd in- en uitchecken. Ik heb altijd ingecheckt sinds ik met de NS reis. Laat het nou zo zijn dat ik op de dag dat ik naar Groningen reis, vergeet in te checken op de terugrit (ik woon zelf in Brabant). Vervolgens werd ik in de trein gecontroleerd door een conducteur. Hij constateerde dat ik niet was ingecheckt. Dit punt is kritisch. Een conducteur kan nu twee kanten opgaan: afgaan op zijn ego of op zijn gevoel. De conducteur waar ik mee te maken had, koos helaas voor zijn ego. Dit heb ik namelijk al te goed begrepen. Ik heb namelijk (onterecht) een boete gekregen, waar ik nu dus niks tegen kan beginnen. We hebben allemaal van tijd tot tijd onze dag niet, maar om dan niet het knopje te kunnen omdraaien van je privéleven naar je werk, is toch echt van den zotte. Vooral als je de macht hebt om een boete uit te delen. Maar goed, ik had een conducteur met de volgende elementen: onvriendelijk, 100% ego en mensenkennis 0% (dat blijkt uit wat ik heb meegemaakt).