beantwoord

Vergeten in te checken

• 2 augustus 2016
  • 4 reacties
  • 130 Bekeken

• Intercity
  • 6 reacties
Iedere dag reis ik voor m'n werk van Kapelle-Biezelinge naar Breda en vice-versa. Op 1 juli was ik kennelijk zo slaperig dat ik ben vergeten in te checken. Ik realiseerde me dat in Roosendaal en heb daar ingechecked om een kopje koffie te halen. Helaas ben ik doordat ik weer door het poortje terug moest naar het perron weer uitgechecked en ben ik in de trein naar Breda gestapt.
De reis van Roosendaal naar Breda is keurig geregistreerd zie ik in mijnns, maar de reis van Kapelle naar Roosendaal niet (maar dat is logisch), bovendien is er een boete van eur 20 afgehaald. Is er een mogelijkheid om de boete teniet te doen, minus de kosten van de reis Kapelle-Roosendaal ? Ik zal voortaan een beetje beter opletten 🙂
icon

Beste antwoord door Johannes D 2 augustus 2016, 12:43

Wat er is gebeurt als ik dit zo lees, is dat u in Roosendaal door het poortje naar buiten bent gelopen. Daarbij heeft u uitgecheckt. Een poortje heeft namelijk alleen een incheckkant en een uitcheckkant. Vanuit de binnenzijde kunt u alleen uitchecken.
Als je door een poortje naar buiten gaat zonder ingecheckt te zijn wordt het instaptarief (in uw geval 20 euro) afgeschreven.
Vervolgens bent u terug naar binnen gegaan door het poortje, waarbij u dus bent ingecheckt voor het vervolg van de reis naar Breda.

We zullen even moeten wachten tot een NS forummoderator komt meelezen en u verder helpt.
Bekijk origineel

4 reacties

Wat er is gebeurt als ik dit zo lees, is dat u in Roosendaal door het poortje naar buiten bent gelopen. Daarbij heeft u uitgecheckt. Een poortje heeft namelijk alleen een incheckkant en een uitcheckkant. Vanuit de binnenzijde kunt u alleen uitchecken.
Als je door een poortje naar buiten gaat zonder ingecheckt te zijn wordt het instaptarief (in uw geval 20 euro) afgeschreven.
Vervolgens bent u terug naar binnen gegaan door het poortje, waarbij u dus bent ingecheckt voor het vervolg van de reis naar Breda.

We zullen even moeten wachten tot een NS forummoderator komt meelezen en u verder helpt.
Kan gebeuren Rdj. Ik los het graag voor je op. Johannes geeft al een mooie toevoeging. Door op mijn naam te klikken kun je een priv├ębericht versturen. Noteer daarin NAW-gegevens, ov-chipkaartnummer en IBAN.
Dank voor jullie snelle reacties en het snelle oplossen ervan !
Goed om te lezen dat het inmiddels is rechtgezet, RdJ!

Reageer