beantwoord

Vergeten in te checken

• 11 augustus 2016
  • 4 reacties
  • 122 Bekeken

Ik ben 31 juli door alle drukte en stress vergeten in te checken voor mijn reis vanuit Utrecht naar Schiphol. De conducteur vertelde mij dat ik de boete van 50 euro eens per jaar kon terugvragen. Waar kan ik deze claim/aanvraag indienen?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door JerVoo 11 augustus 2016, 15:57

Nou, daarvoor zit je hier op de goede plek. Er is inderdaad een regeling waardoor je bij een vergeten incheck eenmalig een boete kan terugvragen.

Je kan dit doen via de NS-medewerkers die actief zijn hier op het forum. Deze reageren niet altijd direct, dus het kan even duren voordat je topic wordt opgepakt.

Je kan ook de klantenservice even bellen. Houd hiervoor wel even je OV-chipkaart en het boetekenmerk bij de hand. De klantenservice is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar via 035 - 751 51 55
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 2
Nou, daarvoor zit je hier op de goede plek. Er is inderdaad een regeling waardoor je bij een vergeten incheck eenmalig een boete kan terugvragen.

Je kan dit doen via de NS-medewerkers die actief zijn hier op het forum. Deze reageren niet altijd direct, dus het kan even duren voordat je topic wordt opgepakt.

Je kan ook de klantenservice even bellen. Houd hiervoor wel even je OV-chipkaart en het boetekenmerk bij de hand. De klantenservice is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar via 035 - 751 51 55
Eens per jaar is eens per leven...
Welkom op het NS Serviceforum Bas. Vervelend dat je een 'boete' hebt ontvangen. Ik zal kijken of er nog iets aan te doen is. Wanneer je op mijn naam klikt kun je een priv├ębericht verzenden. Noteer daarin NAW-gegevens, ov-chipkaart, geboortedatum en het kenmerk van de boete (begint met een letter, gevolgd door zes cijfers).
TS heeft inmiddels contact met klantenservice gehad. Wellicht wil Bas zelf de afhandeling nog even terugkoppelen.

Reageer