beantwoord

Vergeten in te checken...

• 6 januari 2017
  • 1 reactie
  • 79 Bekeken

Gisteren ben ik uit Lanzarote terug gekomen via vliegveld schiphol. Ik ging naar de ov kaart machine om geld op mijn ov kaart te doen omdat ik te weinig er op had staan. Toen ging ik naar de winkels en ben daarna naar de trein gegaan en die stond al klaar dus ik zat erin en toen die reed. Kwam ik erachter dat ik geen incheck poortjes had gezien en dus ook niet had ingecheckt.. toen werd ik gecontroleerd en moest ik 55,80 betalen en ik had maar 40 euro contant... toen kreeg ik een uitstel van betaling. Maar ik vroeg me af kan ik het geld weer terug krijgen of alleen de ritprijs betalen, want dat zei de conducteur tegen me. Het was namelijk echt geen opzet en gewoon een domme fout, omdat ik net uit het vliegtuig stapte en alleen gevlogen had ben ik gewoon vergeten langs het poortje te gaan en vlak daarvoor heb ik nog extra saldo op mijn ov kaart gezet. Please iemand help me... want dit is me nog nooit gebeurd...
icon

Beste antwoord door Erryt NS 6 januari 2017, 18:27

Hallo Scheer11948 en welkom op het NS Serviceforum,

Vervelend dat je een boete hebt ontvangen. Ik wil je het advies geven om de acceptgiro af te wachten, als deze is binnengekomen kan je contact opnemen met onze klantenservice om een beroep te doen op de coulanceregeling, maw of je voor deze keer geen boete hoeft te betalen. Als de conducteur geen negatieve aantekening heeft gemaakt, kan je de wettelijke verhoging misschien laten kwijtschelden zodat je alleen nog maar de ritprijs hoef te betalen.
Bekijk origineel

1 reactie

Hallo Scheer11948 en welkom op het NS Serviceforum,

Vervelend dat je een boete hebt ontvangen. Ik wil je het advies geven om de acceptgiro af te wachten, als deze is binnengekomen kan je contact opnemen met onze klantenservice om een beroep te doen op de coulanceregeling, maw of je voor deze keer geen boete hoeft te betalen. Als de conducteur geen negatieve aantekening heeft gemaakt, kan je de wettelijke verhoging misschien laten kwijtschelden zodat je alleen nog maar de ritprijs hoef te betalen.

Reageer