beantwoord

Vergeten in te checken

• 10 september 2017
  • 11 reacties
  • 1252 Bekeken

Goedemorgen,

Ik ben gister van mijn reis van Amsterdam Amstel naar Utrecht vergeten in te checken.
Nu had ik dit net opgegeven via jullie site, waar ook inderdaad op staat dat ik vergeten ben in- of uit te checken, en krijg ik de volgende mail:

Ingehouden instaptarief:
€ 0,00

Prijs van uw treinreis:
€ 3,90

U ontvangt van ons:
€ 0,00

Als uit onze administratie blijkt dat er geen check in/uit ontbreekt, dan kunnen wij niet ingaan op uw verzoek tot restitutie en ontvangt u geen geld van ons terug.

Dit terwijl er 10 euro van mijn kaart is afgehaald terwijl normale tarief 3.90 euro is. Dan zou ik toch echt 6,10 euro moeten terug krijgen!!

Graag verdere uitleg hierover...

Met vriendelijke groet,

Malou
icon

Beste antwoord door Slidestops 10 september 2017, 10:45

Je kunt het best even direct contact opnemen met de klantenservice, op een zondag is de reactietijd op het forum wat laag ;)

De klantenservice is het snelst te bereiken per Telefoon (030-7515155), Twitter of Facebook. Overige manieren om contact op te nemen vind je hier.

Overigens - het teruggeven van het geld is een vorm van coulance, je hebt gewoon zwartgereden, als je gecontroleerd zou zijn geweest was het €50,- + €3,90 geweest.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Je kunt het best even direct contact opnemen met de klantenservice, op een zondag is de reactietijd op het forum wat laag ;)

De klantenservice is het snelst te bereiken per Telefoon (030-7515155), Twitter of Facebook. Overige manieren om contact op te nemen vind je hier.

Overigens - het teruggeven van het geld is een vorm van coulance, je hebt gewoon zwartgereden, als je gecontroleerd zou zijn geweest was het €50,- + €3,90 geweest.
Ik neem aan dat iedereen wel eens vergeet in te checken, en anders moeten ze ook niet de service aanbieden dat je je geld terug kan krijgen, vandaar mijn vraag aan hun 🙂.
Reputatie 7
Hallo Malou en welkom op het NS Serviceforum.

Het kan gebeuren dat ons automatisch controlesysteem de verkeerde check-in of check-uit vindt. Het is ook mogelijk dat je in Amsterdam Amstel hebt uitgecheckt, maar niet hebt kunnen inchecken in Utrecht Centraal. Dan wordt er gezocht naar een check-in, die wordt niet gevonden en vervolgens wordt de claim afgewezen. Iedereen maakt fouten, daarom gaat onze Klantenservice hie graag naar kijken, zoals Slidestops netjes heeft beschreven. Laat je ons weten of het is gelukt?

@Slidestops De reactietijd is meestal prima, we beginnen alleen wat later dan gewoonlijk 🙂
Ik begrijp niet waar op de site Malou zou kunnen (hebben) aan(ge)geven dat er is vergeten in te checken. Kan dit via MijnNS?
Badge +3
Je kunt het sowieso zien via de transacties op je kaart, dat kan bij een automaat of een Mijn OV-chipkaart account (Reishistorie).

Een gemiste INcheck is lastig, dat moet je inderdaad via klantenservice doen, en kan maar 3 keer per jaar wegens fraude-gevoeligheid. Maar er was ook wat geneuzel met werkzaamheden en stukje met de metro las ik (er staan dan GVB poortjes open)? Dan komt het wel goed.
Hi Thomas,

Ik heb nog steeds niks vernomen... Hoelang duurt dit meestal?

Groet,

Malou

Hallo Malou en welkom op het NS Serviceforum.

Het kan gebeuren dat ons automatisch controlesysteem de verkeerde check-in of check-uit vindt. Het is ook mogelijk dat je in Amsterdam Amstel hebt uitgecheckt, maar niet hebt kunnen inchecken in Utrecht Centraal. Dan wordt er gezocht naar een check-in, die wordt niet gevonden en vervolgens wordt de claim afgewezen. Iedereen maakt fouten, daarom gaat onze Klantenservice hie graag naar kijken, zoals Slidestops netjes heeft beschreven. Laat je ons weten of het is gelukt?

@Slidestops De reactietijd is meestal prima, we beginnen alleen wat later dan gewoonlijk :)
Reputatie 7
Dat kan inderdaad langer duren. De claimsafdeling heeft op dit moment een achterstand, maar we werken met man en macht hieraan, om jou zo snel mogelijk te woord te staan. Als je nog geduld over hebt: graag! Bedankt voor je begrip.
Goedemorgen, Hoeveel geduld moet ik nog hebben? Ik vind het nu wel erg lang duren...

Is het de moeite om dit voor €1,90 te doen? Of kun je jezelf deze martelgang dan maar beter besparen?

Overigens ben ik blij dat ik niet meteen op de bon werd geslingerd.

Reputatie 4

@Reiziger2015 : Dit topic is van 2 jaar terug en uw verhaal is erg kort.

Ik denk dat u reis eigenlijk € 8,10 zou kosten maar omdat u niet in of uitgecheckt bent is er € 10,00 van uw saldo gehaald. Of u het zinvol vindt om dat te claimen dient u zelf te bepalen. E.e.a. kan via MijnNS. 

Indien u wel eens vaker vergeet in of uit te checken kunt u misschien beter wachten. U kunt volgens mij maar 3 keer per kalenderjaar een vergeten check in of uit herstellen. 

Reageer