beantwoord

Vergeten in te checken

• 1 februari 2019
  • 5 reacties
  • 195 Bekeken

Want als je vergeet in te checken maar je hebt wel OV-chipkaart bij je en de conducteur komt er achter wat gebeurt er dan eigenlijk krijg je dan boete of checkt de conducteur je in of moet effe uitstappen bij het volgenden station om je daar weer in te checken ik ben best wel benieuwd als iemand dat weet
icon

Beste antwoord door Slidestops 1 februari 2019, 12:35

Afhankelijk van het abonnement wat op je kaart staat. Bij een vrij reizen abonnement zal er niet veel aan de hand zijn. Bij het reizen op saldo wordt het duurder. Je krijgt een boete van €50,- plus vol tarief ritprijs tussen je begin en eindstation.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Afhankelijk van het abonnement wat op je kaart staat. Bij een vrij reizen abonnement zal er niet veel aan de hand zijn. Bij het reizen op saldo wordt het duurder. Je krijgt een boete van €50,- plus vol tarief ritprijs tussen je begin en eindstation.
Goedemiddag Shadic701,

Welkom bij de NS Community! Goed dat je ons gevonden hebt om je vraag te stellen.

Te allen tijde dien je in de trein in het bezit te zijn van een geldig vervoerbewijs. Als je niet bent ingecheckt, heb je dus geen geldig vervoerbewijs.
De Conducteur zal in de meeste gevallen een boete geven van €50,00 + het vol tarief ritprijs van het traject waarop je reist.

Kan je iets met dit antwoord?
Hoi,
Vanmorgen stap ik in Olst op de trein en bij controle realiseerde ik mij dat ik vergeten was in te checken. Ik zei nog oh God ben vergeten in te checken en de conducteur heeft mij net nota bene in zien stappen.
Conducteur zei dat het in orde was en nu krijg ik toch een mail met 50 euro voor mijn kiezen?!
ik ben hier erg verbaasd over en het voelt niet prettig zullen we maar zeggen....
Kan hier niet anders mee omgegaan worden?
Als ik een keer vergeet uit te checken, dan kan het wel opgelost worden nl?

ik was net zo enthousiast over het treinreizen, dit levert wel weer een deukje op...
Reputatie 7
Badge +3
Als je vergeet in te checken zal de conducteur een boete uitschrijven. Als het de eerste keer is kun je bij de klantenservice vervolgens vragen om kwijtschelding.
Dank voor je reactie! Klantenservice gebeld en de situatie uitgelegd hoe het ging en restitutie is geregeld!
Fijn dat het zo opgelost kon worden!🤗

Reageer