beantwoord

Vergeten in te checken - Boete

• 17 juli 2017
  • 1 reactie
  • 186 Bekeken

Beste NS Forumleden, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik ben gisteren beboet door de conducteur toen ik vergeten was in te checken met mijn weekend OV terwijl ik een reis met de trein maakte. Ik heb een studentweek abonnement en wist dus ook dat ik moest betalen in het weekend. Op mijn pashistorie is ook te zien dat ik vijf minuten voor vertrek bewust het geld erop heb gezet wat nodig is voor de heen en terugreis, alleen ben ik vergeten om mijn kaart voor het poortje te houden. (Waarschijnlijk was ik even met mijn gedachten elders en gedacht dat het na het opladen wel goed was.) Nu reis ik al jaren met de NS / het OV en betaal ik altijd keurig, sterker nog ik ben nog nooit (zelfs niet als ik gratis reis) vergeten in of uit te checken. (Op zaterdag nog een reis gemaakt waar ik ook gewoon voor betaald heb.) De conducteur zei dat er een mogelijkheid was om coulance aan te vragen, iemand die weet hoe?

Met vriendelijke groet,

Jim
icon

Beste antwoord door Stijn NS 17 juli 2017, 20:44

Hallo JimKlooster, welkom op het NS Serviceforum! Goed dat je ons hebt gevonden.

Wat vervelend om te lezen dat je een boete hebt gekregen vandaag! Maar het kan natuurlijk iedereen overkomen dat er een keer iets misgaat met een incheck. Gelukkig, zoals de conducteur al aangaf, kunnen we in dit soort situaties vaak coulance verlenen met betrekking tot de €50 wettelijke verhoging bij de boete, als dit je eerste boete is. Je kunt hiervoor contact op nemen met onze Klantenservice wanneer je de acceptgiro van deze boete hebt ontvangen. Op dat moment zal hij namelijk geregistreerd staan in ons systeem, en kunnen we kijken wat we voor je kunnen betekenen.
Bekijk origineel

1 reactie

Hallo JimKlooster, welkom op het NS Serviceforum! Goed dat je ons hebt gevonden.

Wat vervelend om te lezen dat je een boete hebt gekregen vandaag! Maar het kan natuurlijk iedereen overkomen dat er een keer iets misgaat met een incheck. Gelukkig, zoals de conducteur al aangaf, kunnen we in dit soort situaties vaak coulance verlenen met betrekking tot de €50 wettelijke verhoging bij de boete, als dit je eerste boete is. Je kunt hiervoor contact op nemen met onze Klantenservice wanneer je de acceptgiro van deze boete hebt ontvangen. Op dat moment zal hij namelijk geregistreerd staan in ons systeem, en kunnen we kijken wat we voor je kunnen betekenen.

Reageer