beantwoord

Vergeten in te checken en nu?

• 20 februari 2018
  • 7 reacties
  • 4169 Bekeken

Vandaag vergeten in te checken maar niet geconstateerd, bij controle vroeg de ns medewerker of ik bij het volgende station alsnog wilde inchecken. Toen dat niet mogelijk was noteerde hij mijn adres en postcode en maakte een kopie van mijn chipkaart. Wat gaat er nu verder gebeuren want dat is mij niet duidelijk?
icon

Beste antwoord door Thom 20 februari 2018, 20:54

Als u geen briefje heeft gekregen waarop staat dat u een verhoging van 50 euro boven uw kaartje kreeg, heeft het waarschijnlijk geen gevolgen. U reist natuurlijk wel zwart als u niet incheckt. Een boete van vijftig euro plus de reiskosten, is dan de normale gang van zaken.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Als u geen briefje heeft gekregen waarop staat dat u een verhoging van 50 euro boven uw kaartje kreeg, heeft het waarschijnlijk geen gevolgen. U reist natuurlijk wel zwart als u niet incheckt. Een boete van vijftig euro plus de reiskosten, is dan de normale gang van zaken.
Als u geen briefje heeft gekregen waarop staat dat u een verhoging van 50 euro boven uw kaartje kreeg, heeft het waarschijnlijk geen gevolgen. U reist natuurlijk wel zwart als u niet incheckt.
Dankjewel, ik heb inderdaad geen briefje gekregen dus dat zou mooi zijn.
Vandaag vergeten in te checken maar niet geconstateerd, bij controle vroeg de ns medewerker of ik bij het volgende station alsnog wilde inchecken. Toen dat niet mogelijk was noteerde hij mijn adres en postcode en maakte een kopie van mijn chipkaart. Wat gaat er nu verder gebeuren want dat is mij niet duidelijk?

Een kopie van de chipkaart?
Badge +3
Als je op een ander station alsnog hebt kunnen inchecken is er niets aan de hand inderdaad.

Maar waarschijnlijk heeft die gemiste incheck (als je op je bestemming wél uitgecheckt hebt) je wel € 10,- (abonnement) of € 20,- (bij geen abonnement of een anonieme chipkaart) gekost.

Informeer even bij de klantenservice (030 751 5155) of je eventueel daarvan nog geld terug kan krijgen.

Als je student bent en vrij reisde (week SRP) dan gewoon lekker zo laten maar niet te vaak doen want na 12 vergeten in/uitchecks blokkeert je kaart.
Reputatie 7
@Thom of je krijgt alsnog de rekening van de Uvb thuis 🙂
Hoi Daniel1965,

Welkom op het NS Serviceforum 🙂 Heeft de conducteur je niks medegedeeld nadat er een kopie van je OV-chipkaart gemaakt is? Bijvoorbeeld ingelicht over een uitstel van betaling? (en daarvan een bon meegegeven)
Reputatie 7
Badge +4
@Thom of je krijgt alsnog de rekening van de Uvb thuis :)

Ik zou dat in dit geval ook juist vinden, maar doorgaans krijg je dan een papiertje mee waarmee je het poortje kunt openen. Hoe de interactie precies is verlopen, blijft natuurlijk wel de vraag. 😉

Reageer