beantwoord

vergeten in te checken en te weinig saldo

• 10 augustus 2014
  • 7 reacties
  • 751 Bekeken

hallo NS

ik ben vandaag opgestapt in Zutphen en we waren bijna in deventer toen de conducteur er aan kwam voor de controle. ik ben vergeten om in te checken en had te weinig saldo. toen kreeg ik een boete plus de reiskosten. dit gebeurd me verder nooit ik vraag me af ik hier nog wat aan kan doen?

mvg angelique
icon

Beste antwoord door Femke NS 11 augustus 2014, 14:34

Beste angelique94, wanneer je niet in bezit bent van een geldig NS vervoerbewijs dan schrijft de conducteur je een boete uit. Om uit te zoeken of er coulance mogelijk is, kun je contact opnemen met onze Klantenservice. Ook mag je mij een privébericht sturen zodat ik uit kan zoeken wat ik voor je kan doen.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
NS kan in een dergelijk geval coulant zijn. Strikt genomen heeft u zwart gereisd en was uw boete terecht maar mogelijk pakt een NS-medewerker het op morgen, die zijn er nu niet. NS scheldt echter hooguit 1 boete per jaar kwijt en dat is als zodanig geen recht maar een gunst. Men zal mogelijk naar uw reisgedrag kijken.
Beste angelique94, wanneer je niet in bezit bent van een geldig NS vervoerbewijs dan schrijft de conducteur je een boete uit. Om uit te zoeken of er coulance mogelijk is, kun je contact opnemen met onze Klantenservice. Ook mag je mij een privébericht sturen zodat ik uit kan zoeken wat ik voor je kan doen.
het is al opgelost, bedankt voor de genomen moeite en duidelijke informatie. mvg angelique
hallo NS

ik ben vandaag opgestapt in Zutphen en we waren bijna in deventer toen de conducteur er aan kwam voor de controle. ik ben vergeten om in te checken en had te weinig saldo. toen kreeg ik een boete plus de reiskosten. dit gebeurd me verder nooit ik vraag me af ik hier nog wat aan kan doen?

mvg angelique

Heb het zelfde mee gemaakt met mijn vrouw we moesten naar den haag van uit delft voor een afspraak,er stond nog 8 euro op haar kaart kosten naar den haag 4,80 retour,je wordt dus gedwongen om 20 euro op je kaar te zetten,je pint het bij de ns komt dus ook bij de ns op hun rekening,er na maak je gebruik van de tram of bus geen probleem,maar wat als je niet meer geld op je rekening heb staan,je zou toch gewoon bij de automaat je reis in moeten kunnen geven en je kaart er voor houden zodat de reis wordt afgeboekt en de kaart registreerd waar je naar toe gaat,bij het af lezen tijdens een controle kunnen ze goed zien waar de reis naar toe gaat,en als je inderdaad verder reist kom je niet door de poortjes en zul je als nog bij moeten betalen,verder kun je bij de ns automaten geen 2,3 of 4 euro opwaarderen maar alleen 5,10 of meer at ook vreemd is.
Reputatie 7
Badge +3
je zou toch gewoon bij de automaat je reis in moeten kunnen geven en je kaart er voor houden zodat de reis wordt afgeboekt en de kaart registreerd waar je naar toe gaat,bij het af lezen tijdens een controle kunnen ze goed zien waar de reis naar toe gaat,en als je inderdaad verder reist kom je niet door de poortjes en zul je als nog bij moeten betalen
Slecht een handjevol stations heeft afgesloten poortjes, bij de rest kun je dan zonder bij te betalen naar buiten.
Reputatie 7
Badge +3

Sorry, maar ik vind de combinatie van te weinig saldo en niet ingecheckt niet erg geloofwaardig. Wat had U gedaan als de conducteur niet was langsgekomen? Alsnog in Deventer betaald?
Sorry, maar ik vind de combinatie van te weinig saldo en niet ingecheckt niet erg geloofwaardig.
Wat had U gedaan als de conducteur niet was langsgekomen? Alsnog in Deventer betaald?

Lijkt me niet nodig om nog op zaken ouder dan een jaar te reageren, Tamzin.

Reageer