Vergeten in te checken en wel geprobeerd uit te checken, maar nu is mijn tegoed weg

• 28 juli 2014
  • 2 reacties
  • 221 Bekeken

De vrijdag met de zomerfeesten ben ik heen van Oss naar nijmegen gereisd wat correct gedaan is. (Daarmee wil ik aangeven dat de vraag die ik stel legitiem lijkt).
Op de terugweg was ik in de veronderstelling dat ik ingecheckt heb, tenminste, ik heb de kaart langs de paal gehaald waar een medewerker Vd ns bij stond ivm drukte enzo op station nijmegen. Dezelfde reizen heb ik woe, do en ook vrijdag gemaakt.
Woensdag heb ik nog opgewaardeerd om deze reizen te kunnen maken.

Die vrijdag toen ik laat terug kwam in Oss heb ik uitgecheckt maar het apparaat gaf inchecken aan.

Nu is mijn vraag, heb ik daar iets verkeerd gedaan? En zo ja, kan ik aanspraak maken op restitutie van het niet gereisde deel vh bedrag wat er mogelijk afgeschreven is?

2 reacties

Toen het paaltje bij aankomst in Oss aangaf dat u ingecheckt werd betekent dat dat u in ieder geval in Nijmegen NIET bent ingecheckt, of het daar althans misgegaan is.
U hebt dan in feite zwart gereisd van Nijmegen naar Oss.

U zou bij een kaartautomaat van NS kunnen controleren wat er allemaal precies is gebeurd door daar uw OV-chipkaart uit te lezen.

Om e.e.a. in orde te laten maken kunt u contact opnemen met de Klantenservice (030 751 51 55)
Ook zou u kunnen afwachten of een moderator op dit forum uw bericht leest en naar aanleiding daarvan contact met u zoekt om e.e.a. eventueel te corrigeren.
Welkom op het forum Landvanooit!

De precieze oorzaak kan ik helaas niet aanwijzen, maar het staat in ieder geval vast dat er iets is misgegaan bij het in- en uitchecken. Als je in het bezit bent van een Mijn NS-account kan je via het tabblad 'Mijn reishistorie' restitutie vragen van het teveel afgeschreven saldo.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum OV-chipkaart. Daar komt je vraag het beste tot zijn recht.

Reageer