beantwoord

Vergeten in te checken randstadrail 3

• 28 september 2017
  • 4 reacties
  • 109 Bekeken

Geachte meneer/mevrouw,

Gisteren is de incheck van mijn reis van werk naar huis (Den Haag centraal - Leidschenwallen Zoetermeer, randstadrail 3) niet goed gegaan. Ik dacht namelijk dat ik gewoon had ingecheckt, maar bij een controle bleek dat er toch iets mis is gegaan. Tot mijn grote verbazing bleek uit de controle namelijk dat ik niet was ingecheckt. De controle zei dat ik een boete kreeg van 55 euro, maar dat ik ook kon kiezen voor 40 euro indien ik meteen zou pinnen. Ik koos natuurlijk voor de laatste optie, maar op de één of andere manier werkte de pinapparaat niet meer. Dit was mijn tweede pech, want dit betekende dat ik verplicht was om een boete van 55 euro te betalen terwijl het probleem hier niet bij mij lag maar aan de apparatuur. Ik vind het heel vervelend dat ik nu een boete heb gekregen, omdat ik altijd netjes in en uitcheck. Bovendien krijg ik mijn volledige reiskosten van mijn werkgever vergoed, dus heb ik geen reden om met opzet niet in te checken. Jullie kunnen zelfs in mijn ov historie dat ik elke dag dezelfde route in en uitcheck. Dit is gewoon echt pure pech voor mij geweest, zowel met het inchecken als de hoogte van de boete. Na veel balen heb de boete gisteren maar met ING bankieren betaald (). Mijn college wees mij vanochtend echter erop dat ik in zulke gevallen een mail kan sturen omdat het geen opzet was en mijn boetebedrag kan terugvragen. Ik hoop dat u mij hiermee kunt helpen. Alvast hartelijk dank.

Met vriendelijke groeten,

Rishane Gauri
icon

Beste antwoord door Slidestops 28 september 2017, 11:19

De ov-chipkaart wordt ook niet via NS geregeld maar via TLS, NS is slechts gebruiker.

U kunt bij de HTM uw klacht indienen, hier kan men echt niets voor u betekenen
Bekijk origineel

4 reacties

Dan moet u toch bij HTM zijn ?

https://www.htm.nl/klantenservice/
Geen idee, maar omdat de OV-chipkaart via NS word geregeld (en dus mijn historie ook kan inzien) dacht ik dat zij iets voor mij konden betekenen.
Reputatie 7
De ov-chipkaart wordt ook niet via NS geregeld maar via TLS, NS is slechts gebruiker.

U kunt bij de HTM uw klacht indienen, hier kan men echt niets voor u betekenen
Bedankt, ga ik doen!

Reageer