beantwoord

Vergeten in te checken, restitutie bedrag

• 11 november 2016
  • 3 reacties
  • 188 Bekeken

Beste NS,

Woensdag 11 november heb ik een treinreis gemaakt van Oss naar Nijmegen,
Deze reis maak ik bijna elke woensdag, maar deze keer ben ik helaas vergeten in te checken in Oss.
Bij aankomst in Nijmegen geeft het uitcheckpaaltje aan dat mijn reis 10 euro gekost heeft vanwege vergeten in te checken
Normaal gesproken is dit een reis van 3 euro (avond, dus 40% korting met mijn weekend vrij abonnement)

Het aparte nu is dat dit teveel betaalde bedrag volgens de site teruggevraagd kan worden via mijn NS bij het reisoverzicht.
Echter staat deze optie niet bij deze reis, Daarom heb ik via een formulier contact opgenomen met de klantenservice.
Daar kreeg ik vandaag een bericht van terug dat ik geen geld terug krijg, omdat er niet in het systeem staat dat ik deze reis gemaakt heb. Maar er staat wel degelijk in mijnNS dat ik uitgecheckt heb in Nijmegen, zonder in te checken. Ook staat er in het overzicht op ov-chipkaart.nl dat ik uitgecheckt heb in Nijmegen, zonder check in in Oss.

Ik wil graag het teveel betaalde bedrag van 7 euro terugclaimen, wat is de beste manier om met deze vraag verder te gaan?

Alvast bedankt,
Daan
icon

Beste antwoord door LauraR NS 20 november 2016, 18:49

Ik heb de reis voor dheister gecorrigeerd in het systeem en het teveel afgeschreven bedrag overgemaakt. De datum bleek niet te kloppen, daarom lukte dit niet via een formulier.
Bekijk origineel

3 reacties

Hoi dheister, welkom op het forum.

Gek dat deze reis niet zichtbaar is. Ik kijk graag even met je mee. Kun je mij een priv├ębericht sturen met je NAW-gegevens, kaartnummer, geboortedatum en IBAN? En zou je er ook even kort bij willen aangeven waar het om gaat? Dan kijk ik met je mee. Je stuurt een bericht door op mijn naam te klikken en te kiezen voor 'stuur bericht'.
Ik heb de reis voor dheister gecorrigeerd in het systeem en het teveel afgeschreven bedrag overgemaakt. De datum bleek niet te kloppen, daarom lukte dit niet via een formulier.
Bedankt voor de hulp Laura!
uiteindelijk is alles mooi netjes afgehandeld

Reageer