Woensdag 11 november heb ik een treinreis gemaakt van Oss naar Nijmegen,
Deze reis maak ik bijna elke woensdag, maar deze keer ben ik helaas vergeten in te checken in Oss.
Bij aankomst in Nijmegen geeft het uitcheckpaaltje aan dat mijn reis 10 euro gekost heeft vanwege vergeten in te checken
Normaal gesproken is dit een reis van 3 euro (avond, dus 40% korting met mijn weekend vrij abonnement)
Het aparte nu is dat dit teveel betaalde bedrag volgens de site teruggevraagd kan worden via mijn NS bij het reisoverzicht.
Echter staat deze optie niet bij deze reis, Daarom heb ik via een formulier contact opgenomen met de klantenservice.
Daar kreeg ik vandaag een bericht van terug dat ik geen geld terug krijg, omdat er niet in het systeem staat dat ik deze reis gemaakt heb. Maar er staat wel degelijk in mijnNS dat ik uitgecheckt heb in Nijmegen, zonder in te checken. Ook staat er in het overzicht op ov-chipkaart.nl dat ik uitgecheckt heb in Nijmegen, zonder check in in Oss.
Ik wil graag het teveel betaalde bedrag van 7 euro terugclaimen, wat is de beste manier om met deze vraag verder te gaan?
Alvast bedankt,
Daan
Beste antwoord door LauraR NS
Ik heb de reis voor dheister gecorrigeerd in het systeem en het teveel afgeschreven bedrag overgemaakt. De datum bleek niet te kloppen, daarom lukte dit niet via een formulier.
Bekijk origineel