Goedemiddag, op 17 november j.l. ben ik van Rotterdam Centraal naar Haarlem gereisd. Ik had daarvoor een 1e klasse kaartje, die ik in mijn app had gedownload. Omdat het kaartje op datum stond werd mij verteld dat ik NIET hoefde in te checken (ik had een overstap vanuit de Eurostar) en dat ik met het kaartje wél gewoon de poortjes kon openen in Haarlem. Dat werkte helaas niet. Omdat het station uitgestorven was, moest ik creatief zijn en heb ik met mijn eigen OV-chipkaart het poortje kunnen openen. Nu ben ik belast voor 12 Euro. Ik snap dat op zich wel, het was niet een hele slimme actie. Maar ik had niet veel keuze en bovendien had ik een geldig vervoersbewijs. Ik probeer mijn geld terug te krijgen , maar kan nergens het formulier vinden dat ik volgens de verhalen moet invullen. Iemand enig idee?
Beste antwoord door Thom
U kunt het beste even contact opnemen met Klantenservice. Als u uw persoonlijke chipkaart heeft gebruikt heeft u een kans, met een anonieme- bent u uiteraard kansloos. In principe is er op Haarlem ook een poortje met Scan ticket uitgerust en als u de vierkante code er goed voorhoudt met een mobiel, lukt het normaal altijd, de afdruk is heel scherp. Het is me een beetje een raadsel. Was uw mobiel wat vuil of bedruppeld door de regen?
Reactie aangepast. Het vervelende is dat uw kaartje voor de Eurostar onder NSInternational valt en de betaling van uw chipkaart onder NS. Hoe komt u aan het bedrag van 12 euro?
U kunt in een dergelijk geval met de knop naast de poortjes contact opnemen om te openen. Dat is ook creatief, maar goedkoper. ;-)