beantwoord

Vergeten in/uitcheck

• 26 november 2019
  • 4 reacties
  • 110 Bekeken

Goedemiddag, op 17 november j.l. ben ik van Rotterdam Centraal naar Haarlem gereisd.  Ik had daarvoor een 1e klasse kaartje, die ik in mijn app had gedownload. Omdat het kaartje op datum stond werd mij verteld dat ik NIET hoefde in te checken (ik had een overstap vanuit de Eurostar) en dat ik met het kaartje wél gewoon de poortjes kon openen in Haarlem. Dat werkte helaas niet.  Omdat het station uitgestorven was,  moest ik creatief zijn en heb ik met mijn eigen OV-chipkaart het poortje kunnen openen. Nu ben ik belast voor 12  Euro.  Ik snap dat op zich wel, het was niet een hele slimme actie. Maar ik had niet veel keuze en bovendien had ik een geldig vervoersbewijs. Ik probeer mijn geld terug te krijgen , maar kan nergens het formulier vinden dat ik volgens de verhalen moet invullen. Iemand enig idee?

icon

Beste antwoord door Thom 26 november 2019, 17:32

U kunt het beste even contact opnemen met Klantenservice. Als u uw persoonlijke chipkaart heeft gebruikt heeft u een kans, met een anonieme- bent u uiteraard kansloos. In principe is er op Haarlem ook een poortje met Scan ticket uitgerust en als u de vierkante code  er goed voorhoudt met een mobiel, lukt het normaal altijd, de afdruk is heel scherp.  Het is me een beetje een raadsel. Was uw mobiel wat vuil of bedruppeld door de regen?

Reactie aangepast. Het vervelende is dat uw kaartje voor de Eurostar onder NSInternational valt en de betaling van uw chipkaart onder NS. Hoe komt u aan het bedrag van 12 euro?

U kunt in een dergelijk geval met de knop naast de poortjes contact opnemen om te openen. Dat is ook creatief, maar goedkoper. ;-)

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U kunt het beste even contact opnemen met Klantenservice. Als u uw persoonlijke chipkaart heeft gebruikt heeft u een kans, met een anonieme- bent u uiteraard kansloos. In principe is er op Haarlem ook een poortje met Scan ticket uitgerust en als u de vierkante code  er goed voorhoudt met een mobiel, lukt het normaal altijd, de afdruk is heel scherp.  Het is me een beetje een raadsel. Was uw mobiel wat vuil of bedruppeld door de regen?

Reactie aangepast. Het vervelende is dat uw kaartje voor de Eurostar onder NSInternational valt en de betaling van uw chipkaart onder NS. Hoe komt u aan het bedrag van 12 euro?

U kunt in een dergelijk geval met de knop naast de poortjes contact opnemen om te openen. Dat is ook creatief, maar goedkoper. ;-)

Badge +3

Hoe komt u aan het bedrag van 12 euro?

Een NS Flex-abonnement geeft (in dit geval) 40% korting op het correctietarief van 20 euro.

Hallo Wereldmeid, welkom op de NS Community. 

Ik hoop dat je iets kan met het antwoord van Thom 🙂! 12,- euro is inderdaad het correctietarief voor wanneer je in de daluren een fout maakt en je een NS Flex abonnement hebt waarmee je tijdens de daluren korting krijgt.

(Voordat het gevraagd wordt, een 16,- euro correctietarief in de spits met NS Flex Altijd Voordeel heb ik nog nooit gezien ;))

Reputatie 7
Badge +4

Als u een correctietarief had, dan heeft u inderdaad ook Flex en dus ook een persoonlijke chipkaart. Dan is er in ieder geval een kans op teruggave.

Reageer