beantwoord

vergeten uit- en in te checken op plaats van bestemming

Wij zijn afgelopen zaterdag voor het eerst van Capelle Schollevaar naar Gouda Goverwelle heen en terug gereisd. Capelle Schollevaar heeft poortjes op de perrons. Goverwelle heeft open perrons waarvan je zo de straat op loopt. We zijn zowel vergeten daar uit te checken bij aankomst als vergeten in te checken bij de terugreis. We hebben de checkpalen niet eens gezien. Bij aankomst in Schollevaar werd bij beide 10 euro afgeschreven ipv van de ritprijs van ongeveer 4 euro.
We hebben via mijn NS geprobeerd het bedrag terug te declareren, maar hebben ondanks de mooie reclames hieromtrent niets kunnen vinden wat dat mogelijk maakt. De reishistorie is bij beiden compleet op het scherm te zien. Er is een vakje "declaratie". Dat genereert alleen maar een pdf bestand. Geen terugkoppeling met NS over vergeten in/uit te checken. Hoe krijgen we het teveel betaalde bedrag terug?
icon

Beste antwoord door Richaaaard 22 oktober 2017, 19:55

Heeft u al gekeken of de gemiste uitcheck
hier te vinden is? U kunt er zowel voor de vergeten in en uitcheck uw geld terugvragen. Het enige wat u nodig heeft is het OV kaart nummer en tot wanneer hij geldig is. Bij declaratie krijgt u volgens mij een pdf met alle Reisgeschiedenis.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3
Badge
Heeft u al gekeken of de gemiste uitcheck
hier te vinden is? U kunt er zowel voor de vergeten in en uitcheck uw geld terugvragen. Het enige wat u nodig heeft is het OV kaart nummer en tot wanneer hij geldig is. Bij declaratie krijgt u volgens mij een pdf met alle Reisgeschiedenis.
De rit staat er nu nog niet op. Ik ga het van de week nog eens proberen.
Reputatie 3
Badge
Duo Bemtevi schreef:

De rit staat er nu nog niet op. Ik ga het van de week nog eens proberen.

komt denk ik aangezien u gister uw reis heeft gemaakt. De reis zou binnen 2 weken op de website moeten staan. Maar meestal gaat dit sneller.
na een maand staat de reis nog steeds niet op uitcheck gemist.
Het probleem is misschien dat we zowel de uitcheck als de incheck hebben gemist op Goverwelle. Dit station loop je zo in en uit vanaf de weg. De check palen hebben we beide keren niet gezien.
Waar we vandaan komen (Schollevaar) kom je het perron niet op of af zonder check. Daar hebben we dus wel ingecheckt en uitgecheckt.
We hebben echter nog steeds 10 euro p.p. betaald voor twee ritten van 1,90 (retour Goverwelle). Met z'n tweeen is dat ruim 12 euro teveel voor een ochtendje naar Gouda.
Hoe kunnen we dit terug krijgen?
Reputatie 7
Badge +4
Dan wordt het wel complex om te beoordelen. Als u bij de trap omhoogkomt, loopt u er recht op aan. Het onderstreept het belang van poortjes weer eens. Het had deze fout voorkomen. Nu heeft u geen uitcheck en geen incheck en wordt het lastig.

Het is dermate afwijkend, dat u het het beste voor kunt leggen aan Klantenservice. U heeft geen enkel recht maar wie weet is men coulant.

De snelste manier is Klantenservice bellen: 030-7515155. Het is tegen lokaal tarief, ze zijn er zeven dagen in de week en 24 uur per dag. Nu dus ook. Overdag is het doorgaans vrij druk en vaak gaat het middels onderstaande kanalen sneller.

Wilt u contact opnemen middels Twitter: https://twitter.com/ns_online
Het kan ook via Facebook: https://nl-nl.facebook.com/nederlandsespoorwegen
Een overzicht van chat en ander contact: http://www.ns.nl/klantenservice/contact

Reageer