beantwoord

Vergeten uit te checken

  • 24 februari 2016
  • 1 reactie
  • 887 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ai, vergeten uit te checken op schiphol.
Wat gebeurt er met de prijs?
icon

Beste antwoord door Tochjo 24 februari 2016, 07:37

Dat hangt af van het vervoerbewijs waar u mee reisde. Hebt u gereisd met een persoonlijke of anonieme OV-chipkaart en kon u op het tijdstip van inchecken niet gratis reizen? Dan is bij inchecken het instaptarief ingehouden (10 of 20 euro, afhankelijk van of er een kortingsproduct op de kaart stond). Omdat u niet hebt uitgecheckt, kon het instaptarief niet met de ritprijs verrekend worden en hebt u voor uw reis dus 10 of 20 euro betaald. Het goede nieuws: dit kunt u laten corrigeren, bijvoorbeeld via Mijn NS of via dit formulier.

Als u liever direct contact opneemt met de klantenservice om dit recht te zetten, dan kan dat ook. De klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS). Op deze pagina vindt u daarnaast nog andere contactmogelijkheden.

Hebt u gereisd op een tijdstip waarop u gratis kon reizen, bijvoorbeeld ingecheckt met een studentenreisproduct of Altijd Vrij? Dan gebeurt er in eerste instantie niets. Maar als u te vaak niet uitcheckt, dan wordt de kaart geblokkeerd. Hebt u gereisd met een eenmalige chipkaart? Dan is er ook niets aan de hand: er is geen instaptarief ingehouden en u hebt dus niet te veel betaald.
Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3
Dat hangt af van het vervoerbewijs waar u mee reisde. Hebt u gereisd met een persoonlijke of anonieme OV-chipkaart en kon u op het tijdstip van inchecken niet gratis reizen? Dan is bij inchecken het instaptarief ingehouden (10 of 20 euro, afhankelijk van of er een kortingsproduct op de kaart stond). Omdat u niet hebt uitgecheckt, kon het instaptarief niet met de ritprijs verrekend worden en hebt u voor uw reis dus 10 of 20 euro betaald. Het goede nieuws: dit kunt u laten corrigeren, bijvoorbeeld via Mijn NS of via dit formulier.

Als u liever direct contact opneemt met de klantenservice om dit recht te zetten, dan kan dat ook. De klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS). Op deze pagina vindt u daarnaast nog andere contactmogelijkheden.

Hebt u gereisd op een tijdstip waarop u gratis kon reizen, bijvoorbeeld ingecheckt met een studentenreisproduct of Altijd Vrij? Dan gebeurt er in eerste instantie niets. Maar als u te vaak niet uitcheckt, dan wordt de kaart geblokkeerd. Hebt u gereisd met een eenmalige chipkaart? Dan is er ook niets aan de hand: er is geen instaptarief ingehouden en u hebt dus niet te veel betaald.

Reageer