beantwoord

Vergeten uit te checken

• 31 maart 2016
  • 3 reacties
  • 74 Bekeken

Beste NS,

Op 4 maart heb ik een korte trip moeten maken van Maastricht naar Maastricht Noord. Ondanks dat ik bij NS heb ingecheckt, kwam ik op Maastricht Noord erachter dat het een Veolia traject is. Dit heb ik aangegeven bij jullie en zou binnen 10 werkdagen een reactie krijgen over teruggave van het bedrag. Na een eigen berekening is het traject normaal gesproken € 1,21 voor mij, dus zou ik € 8,79 retour moeten krijgen.

Nu krijg ik gisteren pas een reactie van de heer van Olst die dit ook netjes aangeeft. Ondanks toch te laat met een reactie een goede excuses dat ik pas zo laat een reactie krijg. Niet lang hierna (lees: 1 minuut) ontvang ik een tweede mail, dit keer van de heer Schneider. Die geeft hetzelfde aan, alleen dan met veel meer informatie. Alleen gaf hij geen excuses over de late mail. Tot nu toe nog geen vragen of zorgen. Beiden geven aan dat ik het verwachte bedrag terug krijg, alleen ben ik wel in verwarring gezien ik twee keer een mail krijg.

Maar vandaag krijg ik er nog een derde mail achteraan van de heer van Olst. Die geeft aan dat ik naast de € 8,79 ook de € 1,21 terug krijg. Dit omdat het geen NS, maar een Veolia traject is. In principe heb ik dan een soort van zwart gereisd.

Dit geeft mij nu zoveel informatie en verwarring dat ik contact met u zoek. Kan ik van u een goede reactie krijgen op wat er nu gaat gebeuren en ik ga ontvangen?
icon

Beste antwoord door Brian NS 31 maart 2016, 10:28

Beste MathijsD,

Welkom op het NS Serviceforum. Ik kan me voorstellen dat je door deze 3 mails even in verwarring wordt gebracht. Als je reist van Maastricht naar Maastricht Noord moet je inchecken bij Veolia. Wanneer je per ongeluk bij NS hebt ingecheckt storten wij dit gehele bedrag terug (€10). In de derde mail wordt dus het juiste vermeld. Je riskeerde tijdens deze reis wel een boete, omdat je in feite inderdaad zwart reist. In dit geval heb je dus geluk gehad en krijg je ook nog de €10 terug.
Bekijk origineel

3 reacties

Beste MathijsD,

Welkom op het NS Serviceforum. Ik kan me voorstellen dat je door deze 3 mails even in verwarring wordt gebracht. Als je reist van Maastricht naar Maastricht Noord moet je inchecken bij Veolia. Wanneer je per ongeluk bij NS hebt ingecheckt storten wij dit gehele bedrag terug (€10). In de derde mail wordt dus het juiste vermeld. Je riskeerde tijdens deze reis wel een boete, omdat je in feite inderdaad zwart reist. In dit geval heb je dus geluk gehad en krijg je ook nog de €10 terug.
Dag Brian,

Bedankt voor je snelle antwoord. Dan is dat voor mij nu ook duidelijk.
Graag gedaan!

Reageer