beantwoord

Vergeten uit te checken

• 19 oktober 2016
  • 8 reacties
  • 271 Bekeken

Reputatie 1
Ik ontdek nu pas heel toevallig dat ik een keer 10 euro betaalde voor een ritje van 2 euro, omdat ik vergat uit te checken.
Dat was in maart van dit jaar. Het lukt me niet om het bedrag terug te vragen, klopt dat?
Lijkt me niet eerlijk.
icon

Beste antwoord door Conny13 26 oktober 2016, 23:26

Vanmorgen een telefoontje: Het geld wordt teruggestort op mijn rekening.
Fijn deze nette afhandeling.
Ik hoop natuurlijk dat het normaal wordt om geld te krijgen wat je niet gebruikt hebt, ook als dit langer dan 6 maanden geleden is.
Bekijk origineel

8 reacties

Spijtig om te lezen dat je teveel betaald hebt voor deze rit Conny13. In het geval van een Vergeten Check-Out kan je tot maximaal 6 maanden na de reisdatum een restitutieverzoek indienen bij NS, dus ook in MijnNS.

Ik wil je alsnog vragen om contact met ons op te nemen zodat we kunnen kijken naar een coulance regeling voor deze vergeten Check-Out.
Contact met ons opnemen gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS), een e-mail te sturen via dit contactformulier of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Op deze pagina vindt u daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals het postadres.

Indien je het liever bij het forum wil houden mag je mij ook een privébericht sturen door op mijn naam en stuur bericht te klikken. In dat geval ontvang ik graag je NAW-gegevens, geboortedatum, e-mailadres en OV-Chipkaartnummer. Hou er wel rekening mee dat de reactiesnelheid op dit forum een stuk lager ligt.
Badge +3
In het geval van een Vergeten Check-Out kan je tot maximaal 6 maanden na de reisdatum een restitutieverzoek indienen bij NS
Klaas-Jan heeft in een ander topic aangegeven dat claims tot 18 maanden in het verleden altijd in behandeling worden genomen.
Reputatie 1
Slechte zaak dat ik capriolen moet uithalen omdat ik één keer vergeten ben uit te checken en dat ook niet zo snel door had. Anderhalf jaar lijkt me een stuk redelijker. Waarom is dat nog altijd niet aangepast?
Badge +3
Het was ooit aangepast, maar iemand lijkt dat weer opnieuw aangepast te hebben naar 6 maanden. Ik raad u aan direct contact op te nemen met de klantenservice via één van de kanalen die Erryt in zijn bericht noemde en ga ervan uit dat u uw geld terugkrijgt. Graag hoor ik in dit topic wat uw contact met de klantenservice uiteindelijk oplevert.
Reputatie 1
Bedankt voor de tips. Ik heb een verzoek verstuurd via het contactformulier, en reken op een goede afloop.
Fijn dat je actie hebt ondernomen om je geld terug te krijgen. @Tochjo Miriam is ermee bezig en ik hoop dat ze snel een terugkoppeling ontvangt.
Reputatie 1
Vanmorgen een telefoontje: Het geld wordt teruggestort op mijn rekening.
Fijn deze nette afhandeling.
Ik hoop natuurlijk dat het normaal wordt om geld te krijgen wat je niet gebruikt hebt, ook als dit langer dan 6 maanden geleden is.
Goed nieuws, Conny!

Reageer