beantwoord

Vergeten uit te checken

• 24 June 2014
  • 6 reacties
  • 869 Bekeken

Afgelopen zondag ben ik vergeten uit te checken.
Het systeem om je geld online terug te vorderen werkt totaal niet.
Eva komt met oplossingen waar je niets aan hebt en een simpele email sturen is blijkbaar niet mogelijk.
Een claim indienen heb ik al geprobeerd, maar om dit te kunnen doen heb je een Kaartservicecode nodig.
Deze is nergens op mijn ov chipkaart te vinden.

Ik wil gewoon simpel het geld terug wat ik teveel heb betaald. Niet heel erg moeilijk lijkt me.
NS lijkt het wel zo moeilijk mogelijk te willen maken. Alsof het reizen nog niet duur genoeg is....

Graag ontvang ik hierop antwoord.
icon

Beste antwoord door Robby NS 24 June 2014, 17:31

Bekijk origineel

6 reacties

Als je vergeten bent uit te checken geeft NS de mogelijkheid om e.e.a. via een account MijnNS zelf te regelen.
Om jouw OV-chipkaart aan dat account te kunnen koppelen heb je een kaartservicecode nodig die ja apart moet aanvragen. dat is dus niet het nummer van de OV-chipkaart.

Misschien dat u in uw geval het best even contact kunt opnemen met de Klantenservice (030 751 51 55), zoals ook op deze pagina wordt geadviseerd.

Op deze pagina kunt u overigens meer informatie vinden over het aanmaken van een MijnNS account.
Badge
Afgelopen zondag ben ik vergeten uit te checken.
Het systeem om je geld online terug te vorderen werkt totaal niet.
Eva komt met oplossingen waar je niets aan hebt en een simpele email sturen is blijkbaar niet mogelijk.
Een claim indienen heb ik al geprobeerd, maar om dit te kunnen doen heb je een Kaartservicecode nodig.
Deze is nergens op mijn ov chipkaart te vinden.

Ik wil gewoon simpel het geld terug wat ik teveel heb betaald. Niet heel erg moeilijk lijkt me.
NS lijkt het wel zo moeilijk mogelijk te willen maken. Alsof het reizen nog niet duur genoeg is....

Graag ontvang ik hierop antwoord.

beste Klaasbertus,

Welkom op het forum en bedankt voor je post! Geus noemt hier al verschillende mogelijkheden om de vergeten check-uit te corrigeren. Ik kan het echter ook voor je nakijken, als je mij in een priv├ębericht je NAW gegevens en OV-chipkaartnummer stuurt.

Waar in MijnNS moet je de claim indienen? Bij treinreizen staat onder de reis "Aanvragen geld terug bij vertraging", wat je kunt aanklikken, maar bij de (in mijn geval) dubbele uitcheck staat alleen "Niet in- of uitgecheckt" zonder dat je iets kunt aanklikken.
Badge
Waar in MijnNS moet je de claim indienen? Bij treinreizen staat onder de reis "Aanvragen geld terug bij vertraging", wat je kunt aanklikken, maar bij de (in mijn geval) dubbele uitcheck staat alleen "Niet in- of uitgecheckt" zonder dat je iets kunt aanklikken.
Gaat het om een heel recente reis? Dan moet je wellicht nog even wachten. De verwerking van de gegevens kan max. 24 uur duren. Is het een reis van langer geleden, dan zou ik toch adviseren om contact op te nemen met de Klantenservice of te wachten tot een NS-medewerker je bericht hier leest.
Het is al van eergisteren inderdaad.
Ik heb een business card en twee keer vergeten uit te checken op 2 en 3 juli.
Al een week geleden en die niet uitgecheckte reizen staan nog steeds op status 'nader te bepalen' en er is geen mogelijkheid die in te checken via de mijnnszakelijk site.

Ook al twee keer vergeten in te checken sinds 1 juli maar toevallig op die dagen nog geen controles gehad.
Voor iemand die bijna 30 jaar op een abbo heeft gereden is het vrijwel ondoenlijk om nu (sinds 1 juli) telkens in en uit te checken. Zeker op station sloterdijk waar je van en naar het perron normaal niet eens langs een incheckpaaltje komt maar daarvoor eerst naar binnen moet lopen.

Reageer