beantwoord

Vergeten uit te checken

• 13 maart 2017
  • 3 reacties
  • 104 Bekeken

Beste NS,

Op 28 februari heb ik gereisd van Hilversum naar Duivendrecht. Ondertussen ben ik even uitgestapt in Hilversum (10 minuten) - ik woon daar vlakbij. Ik ben blijkbaar vergeten uit te checken in Hilversum. Daarna ben ik weer doorgereisd naar Duivendrecht en heb ik daarvoor weer ingecheckt.

Nu kreeg ik een keurig mailtje van NS Extra dat ik vergeten was uit te checken in Hilversum. Nu vraag ik het instaptarief terug min de reiskosten (0.30), maar wordt er geen rekening gehouden dat ik doorgereisd ben naar Duivendrecht. En moet ik voor 750m treinreis 2,30 betalen, Waar dat anders 0,30 cent kost.

Is dit normaal? Ik kan het namelijk niet vinden in de voorwaarden van vergoeden bij vergeten in/uit checken. Kan ik die 2,00 euro ook nog terug krijgen?
icon

Beste antwoord door Wouter NS 13 maart 2017, 16:15

Ik heb het bericht van mgreving ontvangen en zijn reis nagekeken.

Hij krijgt 2,10 euro terug.

De normale prijs van zijn reis van Hilversum Sportpark naar Duivendrecht is 5,20 euro.
Hij heeft uiteindelijk een bedrag van 7.30 euro betaald nadat hij zelf zijn vergeten uitcheck corrigeerde via Mijn NS.
Hij heeft 2,10 euro meer betaald dan normaal. Voor deze keer vergoed ik dat graag 🙂

Vergeet je de volgende keer niet te checken 😉
Bekijk origineel

3 reacties

Hallo mgreving en welkom op het forum!

Vervelend dat de je minder geld terug kunt krijgen. Het systeem denkt namelijk nu dat het een aparte reis is en ziet het niet als één reis.
Om 100% zeker te zijn en om te kijken wat ik voor je kan betekenen, wil ik het graag nakijken voor je.

Kun je me je voorletters, achternaam, geboortedatum postcode, huisnummer, OV-chipkaartnummer en IBAN sturen in een privébericht? Dat doe je door op mijn naam en op 'Stuur bericht' te klikken.
Ik heb het bericht van mgreving ontvangen en zijn reis nagekeken.

Hij krijgt 2,10 euro terug.

De normale prijs van zijn reis van Hilversum Sportpark naar Duivendrecht is 5,20 euro.
Hij heeft uiteindelijk een bedrag van 7.30 euro betaald nadat hij zelf zijn vergeten uitcheck corrigeerde via Mijn NS.
Hij heeft 2,10 euro meer betaald dan normaal. Voor deze keer vergoed ik dat graag 🙂

Vergeet je de volgende keer niet te checken 😉
Bedankt!

Reageer